tisdag 13 maj 2014

Disneyland i Paris -2012

När sonen o vi lika var i Paris...då måste man självklart åka till Disney world. Spelar ingen roll hur gammal man är...man blir som barn på nytt när man är där:))När jag väntade Gabriel så var vi till Walt Disney World i Orlando, Florida. Och det har vi fått höra...att han inte fick vara med där..haha...bara i magen:) Det var bara hans 6 årige storebror som fick åka till USA med oss:) Nu tänkte vi att han skulle få vara med om detta..när vi var på plats. Och vi uppskattade det massor allihopa:).
Varsågoda...här kommer en maaasssa abilder:)))
Det första vi gjorde var att gå och titta på en show...med cars:-))





 Vilket jubel när självaste blixten kom fram:))

 Sen blev det lite lunch.

 Det var 20 års jubileum när vi var här.

Lite souvenir shopping måste man också göra när man är här:-)
 En musse med eiffeltornet såklart. En till Gabriel själv, och en till hans storebror Christoffer:))

 Det är mäktigt vilket bygge detta är. Hur stoort som helst:)



 Så var det dags att gå in i Disney land park:)

Jag o Kjell
Gabriel, Jag och Kjell
 Så mycket fina byggnader dom byggt upp.










Inne i slottet satt den här killen o jobbade. Han var så duktig. Han kunde sin sak:)


 Inte är det konstigt att barnen trivs här. För det gjorde verkligen vi också. Allt var så perfekt.

 Här åker vi flodbåt:)....men båten syns inte:)....

 ...och ser alla dessa figurer:))
Här utomhus igen:)

 Äppel paus:)

 Då har vi kommit till Kapten Kroks skepp.
 Här har dom byggt ett hus i trädet. Fantasktikt bra gjort.


 Vi hade bokat bord till middan inne på området. På restaurang gardens. Super super fint var det. Så här såg det ut ...utanför restaurangen:)
 

Här möts vi av personalen när vi kommer in. 
  
Kjell och Gabriel åt av allt som fanns. Såklart man måste provsmaka:)) Detta inlägg med bilder, var bara en bråkdel av allt vi såg och fotade. Det skulle bli en hel bok om jag skulle lägga in alla foton här:)

Men ialla fall...mätta o belåtna var det stora kliv nu mot Disney paraden:)


Dom bilderna har jag lagt in i ett eget inlägg:))

Ha det gott
Kjell o Deciree




4 kommentarer:

  1. Florida är Underbart,har vart där -89 och 92 !!
    Lika underbart bägge gångerna!
    Sett både Disney World,Everglades,Tampa,Key West!
    Kennedy Space Center o lite till!
    Längtar dit igen,hoppas det slår in!

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  2. Oj vad många fina bilder du lägger ut. Jag har dock ett eget nyårslöfte att infria. Jag har lovat mig själv, att inte köra in i Paris fler gånger. Tre genomresor á två till tre timmar, räcker för mig. Kram & Må gott

    SvaraRadera
  3. Många fina bilder!
    Där har vi inte varit, kanske skulle!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder.
    Har aldrig varit där men nu har jag fått ett hum om hur det är.
    Ha en finfin dag!
    Kram

    SvaraRadera