torsdag 22 maj 2014

Höga Kusten

Vi bestämde oss för att åka hemifrån en dag tidigare än vi planerat. Så är det väl när man bestämt att man ändå ska i väg på lite semester. Vi längtade så att få börja sitta ute i solen och värmen o njuta.

Nu är vi då på väg söder över…med Lilla Pärlan. Fösta stopen blev såklart hos våran äldsta son o flickvän i Umeå. Där var det så varmt o skönt när vi kom fram. Vi kunde sitta på deras altan i solen en stund. Jag vet att jag känner mig lite tuffare i år. Det här med björkpollen. Vi får väl se hur det går. Om det börjar dra igen i andningen. Det är lite därför som vi så fort som möjligt vill förflytta oss till Stockholm, där björkarna redan är klar med sitt pollensläpp:-))

När vi kört en bit så bestämde vi oss för att stanna till över natten vid Höga kusten bron. Oj vad det är en mäktig bro. Sen att belysningen tändes på den på kvällen var också fint, nåt jag inte sett förut. Vi har alltid bara kört förbi utan att stanna till över natten. Det var vår första natt här. Nåt vi gillade…trots att vi hörde långtradarna när dom körde över skarven på bron.
 Här var vi inte ensamma som stannat över natten.:)
 Nu har vi sovit och är pigga o glada. Och en ny dag väntar. Som vi får se vart den slutar:-) Det har vi inte riktigt bestämt ännu. Men det vi vet är att våra kära vänner väntar in oss till deras ställplats:-)) fniss.
Så vi säger hej då för denna gången till denna faschinerande höga kusten bron:-)

Kjell o Deciree

1. Vid bron har jag lunchat några gånger!
    Vacker kust där uppe också!

Kram

2. Så kul att ni är på väg nu.
    Högakustenbron har vi bara stannat till vid, aldrig övernattat, man kan sova gott till bilsus också.
    Ställplatser är reserverad till er, bara att rulla in. Välkomna
    Kramiz

3. Underbart att ni är på väg söderöver i grönskan!
    Då får vi åka med i bloggen o kör försiktigt!

Ha det gott/Kram

4. Ni verkar gilla det som vi alla husbilsåkare uppskattar "friheten" visst är det mysigt att stanna lite här o var o ända "vara hemma" forts trevlig resa!

5. Själv älskar jag Norrlandnaturen, kusten och de stora vidderna och oftast alla trevliga människor. På vår första semesterresa -69, med Saab V4 & tält, skulle vi åka till Stockholm i första etappen. När vi stannade och slog upp tältet på kvällen var vi i Ö-vik. Kram & Njut av resan & Må gott.

6. Höga kusten är fint och bron är mäktig! Vi åkte förbi där när vi var i norra Sverige med husbilen 2010.

7. Så kul att ni är på väg!!! Vi har också övernattat några gånger vid Höga kusten-bron, häftig utsikt.

Riktigt härligt att björkarna varit lite snällare med dig i år ♡ Vi ses om en vecka!!!