torsdag 8 maj 2014

Lite frösådd hemmavid

I dag har vi haft en jättefin dag. Med mycket solsken. Lite kallt i luften dock. Maken kom hem idag med kraschad rygg..så medan han vilade gick jag ut och påtade lite i jorden.
Jag hade sökt fram mina fröpåsar som jag köpt. Sen blev det till att gå ut och börja påta och gräva i jorden. Jag har planterat: Rova, morötter, squash och rädisor. Det var så varmt och bra i jorden i pall kragarna. Vi får väl se om det kommer upp nåt, eller om allt fryser bort;-)
Och på med såduken. Nu blir det spännande att se om jag lyckas eller:)) Strax blir det av att åka iväg till kör repetitionen:) Har även suttit o pysslat med lite kort. Det är en del födelsedagar framöver. Men sånt lägger jag ut på min andra blogg mitt : Pysselglitter. :)

Vi ses


3 kommentarer:

  1. Tur att solen skiner på er....för här har det regnat i 2 dagar :(
    Jag undrar hur många av mina frön, som har flutit bort?

    SvaraRadera
  2. Oj, oj så du sår och planterar. Jag har kommit ned på noll strecket. Detta från att ha haft potatisland 10x4 meter, sedan hälften med jordgubbar. Sedan blev det en odlingsbänk på 4 m2 och nu har jag ingenting. Allt förstörs ni vi är borta fyra till fem veckor på sommaren. Kram

    SvaraRadera
  3. Maggan o Ingemar: Visst har vi haft soligt...men jättekallt i luften. Har sett på vädret att ni haft tråkigt väder hos er. Stackare...om allt regnat bort. Kram

    Matts: Jag sår ...och sönerna går o äter upp det:-)) Det är dom som sköter om hos oss när vi är borta. Så jag sår morätter, rädisor mm, för deras skull. Nyttigt o kul att kunna gå o plocka o äta när man vill. Ganska mysigt. Förstår att ni inte sår som är borta. Det är ganska mycket jobb också. Med all rensning och gallring. Men vi har så lite. Och gör allt för sönerna:) Kram

    SvaraRadera