lördag 3 maj 2014

Camping helg med vänner

Som sagt ...så drog vi med våra vänner på en camping helg...trots lite osäkert väder. Jag o Kjell kom först till campingen. Vi parkerade oss och satt ute i solen o myste med en kaffe kopp. När helt plötsligt  en vind kom o drog iväg med min blomkruka på bordet.....
Jag gick runt husbilen för att försöka hinna ta fast den...då ser jag hur en tromb dragit in på campingen. Grannens alla skor, skoställ och grill huva...påse virvlade uppe i luften ovanför mitt huvud. Jag blev som paralyserad...jag stod helt still o tänkte....nu får vi nog någon vass bricka i husbilstaket....

Tromben försvann för att i nästa sekund komma tillbaka och slita ner hela markisen för våra husbilsgrannar. Det var som att slita av ett papper. Riiitch!!! så var allt ett enda plockepinn. Vi gick såklart över hos dom för att fråga om dom ville ha hjälp. Och det är klart att dom ville det. Allt gick ändå bra. Ingen människo skada. Men hade dom haft sin lilla hund ute just då, hade den nog följt med ute till sjöss....

Strax efter det kom våra vänner Leif o Rose-Marie med sin fina husbil...bredvid oss på campingen. Alltså lika fin bil som våran:)) Knaus. Haha. Vi gick ner på stan o tog oss en fika tillsammans.
 Vi hann även sitta ute, utanför husbilarna medan solen var framme:)
 Rasmus...deras son o vi, satt o njöt så länge det gick.
 Sen blev det lite grillning i mindre mysigt väder.
 Men åt det gjorde vi inne hos oss. :)
 En trevlig avslutning på kvällen tillsammans med söta vännerna med son.


7 kommentarer:

  1. Visst är det trevligt med bobilsvänner!
    Snygg flagga!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Usch för blåst och kyla,tromber inget kul !!
    Tur ni klarade er och ingen blev skadad!
    Men ni ser ut att njuta ändock med edra vänner!
    Leif är ju ordf.i HBK där vi oxå är med i sen några år.
    Bra klubb att vara medlem i för oss bobilister!

    Ha det gott.....Kram

    SvaraRadera
  3. Oj det var det värsta jag hört. Snö och massor av raserade förtält har jag sett, men inte tromb. Skönt att ni klarade er. Kram

    SvaraRadera
  4. Vilket väder! Ser dramatiskt ut!

    SvaraRadera
  5. Oj då, tror aldrig jag sett en äkta tromb, tur att den drog vidare och att ingen blev skadad.
    Ser så mysigt ut med husbil!
    Ha en underbar Söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. I mitt nya liv går jag upp klockan sex, måndag till fredag. På helgdagar går jag upp kockan sju, även om jag är trött. Vad skönt det är, efter en stund att vara uppe. Idag var det plus sex grader ute, när jag Birgitta på kaffe på balkongen i solskenet. Morgonstund har verkligen guld i mun. Kram

    SvaraRadera