torsdag 15 maj 2014

Sonen kom hem fr NY

 Vår son Gabriel o hans kompis Gustaf, kom hem idag från New York. Gabriel ringde och frågade om vi kunde hämta hem honom. Men självklart så gjorde vi det. Annars är jag inte ute mycket nu. Mest instängd faktiskt...detta pga alla björkar som håller på som värst att slå ut. Vi har som tur är...pollen filter i vår bil och även i husbilen. Plus luftrenare i huset och även i husbilen. Då känns det lite tryggare. Allt slår sig på andningen för mig, av allt björkpollen. Så därför är det lite mer inne pyssel till allt är sprucket o klart ute.
Här hittade vi en fin hjortron vägg...eller "snottren" som vi säger:))Vi tog en kaffe kopp och Kjell började fota mig vid den här väggen:)) Medan vi väntade på resenärerna...
....Ialla fall så kom sonen och hans kompis ner till oss, när planet landat. Och det blev såklart stora kramkalaset. Nu var dessa 2 väldigt trötta kan jag säga. Så jag hoppas det blir lite sömn för dessa 2 i natt. För i morgon är dom tillbaka till verkligheten...till arbetet:-)). För jobba måste man här i livet!! Och jag vet att Gabriel trivs så jätte bra på sitt jobb och med sina arbetskamrater. Jag som mamma tyckte att det var så skönt att han var hemma igen. Inte för att jag varit orolig på nåt sätt. För när dessa 2 är tillsammans, då är jag lugn.

Annars då...jo vi har haft muraren, ang vårt hustegel här i dag. Han har knackat tegel och sedan börjat mura upp det igen. Jag är fruktansvärt less på hantverkare just nu! Men som tur är blir det så fint när han är klar...och när allt blir ...rätt:-) Ha en fin kväll:-)

7 kommentarer:

  1. Hantverkare är ett släkte som jag är restriktiv emot!
    Håll ut!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det där kan man kalla stora snottren", minns du dom vi plockade förra sommaren?
    Skönt att pojkarna är hemma och allt gått bra. Nu får dom skynda sig att sova hihi
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Försvinner inte pollen när det regnar? Hos oss har det kommit runt 50 mm regn nu sista veckan. Då trodde jag pollen försvinner, men ni kanske inte fått något regn? Var rädd om dig. Kram

    SvaraRadera
  4. Lennart: Då är vi 2. Åtminstone när det gäller den här muraren.... Kram

    Joy: Haha...dom vi hittade var hur små som helst..o övermogna.-))Det var mini snottren.-)). Jo det är skönt att dom är hemma igen. Han hälsade tillbaka till er. Kramiz

    Matts: Pollen minskar när det regnar...men inte försvinner det. Här har det inte regnat som hos er. Ni har tydligen haft massor nederbörd...o då släpper nog hängena i björkarna. Tack detsamma:-) Kram

    SvaraRadera
  5. Sköönt att få hem sina ungdomar samtidigt som man unnar dom upplevelser, jobbet kommer o gå lätt nu efter en sån upplevelse! Stackars dig med pollenbekymmer nu när all grönska är så fin :-]

    SvaraRadera
  6. Lena: absolut, håller med dej. Det är klart man ska se sig om i världen:) mitt pollrnbrkymmer är egentligen ingenting. Det är bara björkar jag blir sjuk av. Det finns dom som är sjuka hela sommaren. Då är det jobbigt. Men visst är det vackert:)) Kram

    SvaraRadera
  7. Jobbigt med pollenallergi.
    Jag är som tur är inte drabbad men min äldsta har stora problem nu. Så det kliar och rinner ur ögonen på henne.
    Hoppas du har en härlig helg!
    Kram

    SvaraRadera