lördag 17 maj 2014

Våra fönster:) och vårt hus

Nu gör jag en liten uppdatering..mest för vår egen skull:-)) 
 Ovan..så såg huset ut när vi tog över det för 2,5 år sedan. Det var gamla fönster..grått/svart runt fönsterna och grå hängrännor. Även en gammal garage dörr som vi var tvugna byta ut. Allt i grått...o jag gillar inte den kombinationen...inte hos oss ialla fall.
Före:
 Usch så grått o trist.....
Efter:
Och med markiser:-) Och om murningen av fogen på huset.

Nu är det nya fönster runt huset. Nya hängrännor. Allt är målat vitt. Teglet är om murat,och nu till vit fog instället för grått som tidigare, ny garage dörr. Och ett nybyggt cykelskjul. Och nytt runt bron. Det börjar känns som vårt hus nu. Allt gammalt är utbytt. Nu känns det riktigt bra:)
Bilden ovan, är dom gamla grå fönstrena som vi bara målade vita. Men nu är även dom utbytta. Det ser ni på bilden nedan. Oj vad jag tycker att det blev så mycket finare...om ni frågar mej :-))
Nytt altan golv...som gjordes i fjol. Och nu öven nya fönster i köket. Nu är det bara småsaker som ska fixas. Det är att måla om grunden på huset och måla mer vitt i inglasade altanen våran. Vi ser slutet:)

Lite mer kameraövervakning har också installerats. Det känns som pricken över i:et..:)

Ha en trevlig helg:




5 kommentarer:

  1. Det blev verkligen som ett nytt hus och med dina/era färger.
    Bra med kamera också.
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Verkligen en positiv förvandling. Kul entré du har vid garaget, den varianten tror jag, att jag aldrig jag sett tidigare. Kram

    SvaraRadera
  3. Joy: Det kan jag verkligen hålla med om. Så känns det för oss också:)) Kram

    Matts: Absolut. Synd att det inte syns så bra på gamla bilden av huset..hur det såg ut. Förstår inte riktigt vad du menar med varianten vid garaget? Undrar om du menar vår entre in till huset och vår bro/farstu? Kram:)

    SvaraRadera
  4. Vad fint ni bor! Och så skönt med kameraövervakning :)
    Kram

    SvaraRadera