torsdag 15 maj 2014

Luxemburg...inne i stan- 2012

När vi ändå hade cyklarna med oss..så cyklade vi från campingen och in till stan. Vi hade el cyklar då -2012..men vi tänkte motionera och lämnade batterierna i husbilen...så det tog oss en hel timme till stan och en hel timme tillbaka till campingen sen...
 Vi kom fram till torget mitt i smeten. Där vi kunde parkera cyklarna.


 Superfina parker välputsade...med tandborste tror jag:-))


 Titta vad jag hittade!!! Ett limegrönt lok med vagnar:-)) min favorit färg...om någon missat det.
 Turistbussar av olika slag o i olika färger:)

Vi var o tittade på en massa olika saker bla dessa grottgångar. Under jordiska grottgångar som förut var 23 km långa gångar. Dessa fanns för att skydda stan mot fiender. I början av 1800 talet tog Österrikarna o gjorde dessa gångar ännu starkare. 1994 blev dessa grottgångar UNESCO:s världsarv.





Jag gillar inte speciellt mycket trånga gångar...så här pekar Kjell..här är staden:)


Jag var ganska glad att vi hittade ut till slut. Kändes som vi irrade runt, runt i cirklar.Väl ute i stan gick vi runt och tittade överallt på allt i minst 5 timmar:)



Här sitter en nöjd man. Naturligtvis vid grillen:) Det blev grillade grillspett och pot.knyten. Gott:)
Det var så mulet och trist på morgonen men innan vi började cykla hem sken solen och värmen kom.
Vad härligt det är med camparliv:-))

Kram// D


1 kommentar:

  1. Så mycket vackert i trädgården där borta !!
    Puts till tusen må vi säga!
    Ungefär som vi har här hemma då :-)

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera