tisdag 16 augusti 2016

Långbryggan i Rättvik

När vi ändå är här i Dalarna så ville jag stanna till vid Rättvik. Det finns mycket barna minne härifrån. Ett av dom minne är denna långbro som finns i Rättvik.
Vi fick gå en bit när vi parkerat vår husbil. (Bron från håll:) klicks på bilderna så blir dom större.
Jag var här med mina föräldrar när jag var 13 år, och vem vill vara i Rättvik när man är i den åldern :)) Jag surade visst massor när vi var här...haha. Stackars mamma o pappa.
Så jag ville återuppleva denna långa bron när jag är vuxen o bestämmer själv när och vart jag åker..:)) Denna bron är häftigt lång. Kan inte förstå att jag inte uppskattade den då ;-) Men är man 13 år o har pojkvän hemma som väntar så blir det väl så :))
Vi hann inte mer än komma ner o fota så kom regnet från ingenstans. Vi fick halvspringa tillbaka till husbilen. Att det skulle regna just nu också. Skit skit skit !!! skrek jag och sprang i hällregn med kameran som jag är så rädd om....ganska blöta blev vi. Men som tur är vi inte gjorda av socker:))
Nu har jag i alla fall varit här igen efter många år:) Och bättre väder hade jag nog önskat mej/oss. :)


5 kommentarer:

JoY sa...

Attans otur med regnet som just då.
Kramiz

Lennart och hans tankar sa...

På bryggan gick vi för några veckor sedan!

Kram

Dessan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Dessan sa...

Lennart: Förhoppningsvis i bättre väder då ...haha. Kram

Dessan sa...

Joy: Det var nog inte meningen att jag skulle få gå så långt ut på bryggan igen😖Som regnet formligen öste ner. Och inte hade vi nåt paraply ned oss heller. Kramiz

Skicka en kommentar