onsdag 2 januari 2013

-2013 talet....Sjuk början

Japp! då var vi inne i -2013 talet. Inte tycker jag att det började speciellt bra. Bara sjukdomar för oss. Alla har stupat i influensan med hosta och feber. Då Kjell blir sjuk, då är det en riktig flunsa. Och då slipper inte jag heller undan.  I morse fick Kjell skjutsa upp mej akut hos läkaren. Jag hade så tungt att andas av astman. Orkade inte längre. Är det inte mina revben så kommer förkylning och till slut astman som däckar mej. Jag fick utskrivet medicin och sen var det hemmåt och börja knapra tabletter.

 Just nu känns det på väg åt rätt håll men inte är det helt ok. Däremot  det jag/vi är jätteglada över, är att våra söner kom sig hem välbehållna från sin snowboardresa. Gabriel hann bara komma hem med bilen på gården, så fick vi höra att det hade varit 5 st viltolyckor...efter samma väg som han nyss kört. Jag tackar skyddsänglarna för att han/dom kom hem hela:-) Våra fina söner.
Hör av mig senare när allt känns ännu bättre.
 
Ha det gott alla kära bloggare
Kram// D



11 kommentarer:

  1. Kurera och sköt om dig så du blir bra!

    Dagarna blir längre, märks nästan! Åtminstone får jag den känslan!
    Snart är vi på vägarna!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Lennart: Åhh!! när du säger så:-) Vad jag längtar att få åka på vägarna. Tack för den vitaminkicken. Kram

    SvaraRadera
  3. Krya på dig, kompis

    Bamse Kramar Carina C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carina: tack kompis, jag gör tappra försök. Kram

      Radera
  4. Men vännen då, vart det en resa till sjukhuset!
    Tur att det finns medicin som hjälper dig snabbt. Nu håller vi alla tummarna, att du blir ordentligt frisk.
    Stora Bamse mjuka Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yvonne: jo det är tur att det finns mediciner. Nu hoppas jag att detta hjälper. Hoppas du mår bättre också snart. Bamsekramen tillbaka:-)

      Radera
  5. Skönt att du fått lite medicinsk hjälp Hoppas det vänder nu så ni blir krya snart igen! Kramiz

    SvaraRadera
  6. Usch vilken otur att du skulle få så besvärligt med din astma. Jag vet verkligen hur det känns. Sista gången som jag fick så allvarliga problem fick jag åka in till läkarmottagningen, varannan dag, och andas i "aelosmaskinen"det är jobbigt men hjälper verkligen när det är som värst. Nu har jag fått en egen maskin som jag kan använda både borta och hemma när det behövs. Det är ju inte lätt med astma när det är så fuktig luft som det är nu. Så hade du influensa också, då blir det lite jobbigt för kroppen. Hoppas du mår bättre nu och det blir säkert ett bra år ändå. Nu har du klart av en del redan så nu vänder det säkert. Krya på dig! Kram 3 M

    SvaraRadera
  7. Så trist att höra att flunsan härjar. Krya på er. Ni får komplettera pillren med lite huskurer. Kram och god fortsättning önskar Elisabeth och Lennart

    SvaraRadera
  8. vilken tur att du fick lite hjälp till att få det lättare att andas..trist när flunsan slår till så hårt!
    Jag hoppas på snar bättring för er båda och under dentiden så ta det lugnt, det är bättre att det får läka ut ordentligt!
    kram

    SvaraRadera