söndag 27 januari 2013

På tur med vår lilla Pärla

I fredags drog vi iväg till Skellefteå för att se på Hockey. Vi var ensam som husbilscampare. Är inte många som campar denna tiden på året där ialla fall. Campingen är precis bredvid hockeyarenen...så vi tog oss en promenad ner dit. Härligt att ha huset med sig.:-)
Väl nere i Skellefteå kraft arena...tittade vi lite i deras hockeyshop...
Kjell blev glad ägare av en ny jacka:-)
Tyvärr gick det inte så bra för vårt lag som vi hejar på...dom var absolut bäst, med fler skott mot mål. Men det avgjordes först med förlängning och sedan straffar. Jag gillar inte när det avslutas på ett sådant sätt. Känns inte rätt. Men det är bara att bita ihop...vi gillar dom skarpt ändå. Men det är väl då man kallas trogen hockey fan:-)
Skellefteås hejarklack är imponerande. Massor med folk hejade på sitt lag hela kvällen. Dom gav aldrig upp...men det står det uppe till vänster också:)
Nu hade vi bara en kort promanad hem till oss...upp till husbilen. Det var skönt slippa ta bilen o åka en timme innan vi skulle vara hemma. Kjell o sonen, (som också var med för att se hockey)...gick o bastade efteråt. Jag satt kvar och bara njöt med levande ljus och min te kopp:-)
Under lördagen tog vi bilen o åkte ner till stan, för lite shopping. Här har Kjell inhandlat lite parkeringstid till lilla pärlan.....
....som står här så stiligt på parkeringen.
Innan vi åkte hem hade det hunnit bli ganska mörkt. Vi kunde inte åka tillbaka på campingen, för där var det fullt av skoterfolk. Det hade varit skoterback tävling under morgonen och dagen. Så det fanns ingen campingplats....det var fullt som bara den. Men jag är nöjd om jag får sova en natt:-) den är så varm och skön våran pärla. Jag njuter hela tiden jag får vara i husbilen:-)
Vi hade det trevligt i husbilen och med varandra.

Sonen Christoffer skriver lite från sin resa dom är ute på nu. Gå in på hans blogg o titta om ni känner för det. Jag har han också länkad hos mej.

Life & Bullshit:
Sonen Christoffers blogg
Kram// D


6 kommentarer:

  1. Visst är det mysigt i husbilen!
    Fantastiskt behändigt att ha huset på nära håll efter olika evenemang! Slippa stå i kö för att ta sig hem!
    Ta det lugnt och kanske ta en Whiskey eller en kopp te i stället!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dej. Fattar inte hur man klarade sej förut;). Det var kanon att stå nära o slippa köa när vi skulle hem, det har du oxå rätt i. Däremot whiskey har jag aldrig lärt mig att gilla....då är det ett säkert kort med en enkel kopp te:-)) Kram

      Radera
  2. Så mysigt att komma ut på en liten vintertur! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj det var så mysigt så. En liten tur men naggande god:-))Kramiz

      Radera
  3. Så mysigt ni ser ut att ha haft det på eran tur.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade det jättemysigt. Jag gillar skarpt att få vara i lilla Pärlan:) Då njuter jag. Kramiz

      Radera