måndag 28 januari 2013

Don Pedro nr 2

Ibland är jag verkligen glad att Tradera finns. Jag sitter på ena sidan av datorn och har riktigt handsvett innan jag har vunnit en budgivning...oj deet är så spännande:-) Så blev det även denna gången ...när jag hittade en vit Don Pedro, som jag ville ge Kjell. Han råkade diska sönder kupan på den förra Don Pedron som jag köpte på loppis i sommar. Inte vet jag,.. det kan ha varit en spricka i den också, som inte vi såg.
Nu har jag i alla fall ropat in denna vita skönhet:-) som nu står bredvid allt annat vitt som vi har på arbetsbänken. Jag blev så glad att vi fick denna..eller fick köpa denna:-) Sedan att det är seriösa säljare, med bra mailkontakt, och packar saken jättenoga. För lite chansning är det att ropa in en sak som kan gå söner under färden hem. Men här var allt så ordentligt gjort. Och bra packat. Dessutom fanns 2 kupor med. Så diskar vi sönder den ena har vi den andra:-) Samma gäller kaffekannorna. Nu har vi 3 st!! :-) haha. Bra med reserver om olyckan är framme. Igår blev det en premiär kaffekopp.  Mmmmm så gott kaffet blir.
Vi blev dessutom hembjudna till våra vänner i går. Hon är en riktig mat och bakerska. Alltid bjuder hon på något gott. Hon är en riktigt god vän dessutom. Helgen våran har varit jättebra verkligen. Hoppas ni också har haft en härlig helg.                                   

                                                                             Kram// D

6 kommentarer:

  1. Kanonbra med reserver!!

    Ha de gott med gott kaffe o

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha vad du är rolig, nu har ni då verkligen skaffat er reserver så Kjell kan diska!!!
    kramizar

    SvaraRadera
  3. Håller med! Kan inte finns godare kaffe än "Don pedrokaffe" synd bara, att kupan är lite väl besvärlig att diska. Försiktighet gäller där. Ha en fin dag / Ken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det sant att Don Pedro kaffet är gott:) jo nu gäller försiktighet för Kjell...för det är hans kaffe apparat:-) tur vi har reserver nu. Kram

      Radera
  4. Svar
    1. Absolut nostalgi. Och jättegott kaffe blir det.Kram

      Radera