söndag 28 april 2013

Husbilshelg i Örnvik

I Fredags drog jag och Kjell till Camping Örnvik med vår lilla pärla. Dom hade hotat med dåligt väder under lördagen..men vi klarade oss suveränt tycker jag. När vi kom hit packades stolar och fikabord fram...såklart. När det är fint väder är det absolut det bästa att få sitta ute...utanför husbilen o dricka kaffe. Detta fick vi göra i fredags.
När vi kom var vi först. Så det var lite tomt en stund. Men sakta började det fyllas på med bilar och några husvagnar. Lördag morgon åkte vi till Husvagnscenter på storheden. Där tittade vi alla på nya husbilsmodeller och en del köpte nya tillbehör till sin husbil. Vi fick fika, godis och varmkorv.
På lördag morgon var jag upp tidigt. Jag träffade Hans, en av säljarna på Husvagnscenter, som ordnat denna sammankomst för oss husbilsfantaster:) och kunder. Jag fick den äran att gå o sätta upp frågebladen till en tipsrunda som skulle vara senare under dagen. Det var snabbt fixat, på samma gång som vi gick till frukosten.
Här är då tipsrundan i gång...Kjell skriver så pennan glöder:))
Jag gick mest bara bredvid och fotade och tittade på:)
Sedan var det dags för en "fysisk" aktivitet sa dom:)) Pilkastning!!. Ha ha, fysiskt:) Här kommer Hans stolt bärande på piltavlan. Nu skulle det bevisas vem som kastar bäst:) Det var mest männen som testade. Här är det då Kjell som tar tag i pilarna. Jättekoncentrerad:)
Här är Kjells resultat. Inte illa, eller hur:). Det var ett tag sedan han kastat pil. Men det kan man inte tro:)
Tror ni inte att Kjell vann första pris, senare under kvällen. En grill !!! Oj oj så glad han blev. Jag har en make som formligen älskar grillar i alla olika varianter. Denna grillen har han tittat på o önskat sig länge. Och nu vann han den. Han blev så glad. Det var roligt för honom. Ett fint pris.
Sedan var det då dags för grill bufén som Husvagns center ordnat. Vi fick ta sallad, pot.gratäng och andra tillbehör inne. Sedan fick vi gå ut till en kille som stod och grillade kyckling, fläskfile och korv ute. Det var ganska läckert att man gjorde så.
Sedan var det bara att sätta sig till bords och äta. Muuums vad gott det var. Sedan blir väl maten ännu godare när man sitter med trevligt sällskap också:) Jo så är det nog.
Det var bra uppslutning vid middagen också. Det är så trevligt att få vara med om detta. Där man får träffa andra som har campinglivet som sitt stora intresse:)
 Lite dans blev det under kvällen. Till o med jag o Kjell drog en svängom. Men här står jag och beundrar Agnetha och Alf som buggade som 2 proffs. Jag önskar jag kunde dansa lika bra som dom:) En del människor känner man att det klickar direkt med. Och dessa var det. Vi hade en helkväll med mycket skratt tillsammans.
 Här sitter vi också med Husbilsklubbens ordförande Leif med fru Rose-Marie.
 Vi hade verkligen supertrevligt denna kväll med så många nya bakantskaper. Som vi hoppas få träffa fler gånger. Kanske till och med campa med...vem vet:)
 Efter middag och underhållning i restaurangen här på campingen, blev vi bjudna in till Irma och Christer i deras husbil. Tur dom hade en 8,5 meters husbil. För vi var 8 st inne hos dom. Där vi också hade jättetrevligt med många långa och hjärtliga skratt. Tack för det :))
 Nu på morgonen var jag åter igen uppe tidigt och tog min kamera och gick ut i det vackra vädret, som det faktiskt är idag. Solen skiner och det verkar bli en jättefin dag åter igen.
 Här har maken inte riktigt kommit igång med morgonen. Men jag hörde när jag fotade utanför..att nu var även han på gång:))
Innan vi åker vidare idag..har vi lovat varandra att träffas igen och säga hej då till varandra.

Tusen tusen tack Husvagns center för denna helt fantastiska helg.
Det får ni göra om igen:))

Kanske ses vi även på vår andra blogg: www.resglitter.bloggo.nu

Kram //D

1. Tack till dig och Kjell för ett mycket trevligt sällskap under helgen.
    Kramar

Agnetha och Alf

2. Oj, så mycket kallare ni ser ut att ha! Men det ser ändå ut som en väldigt trevlig tur. Härligt att komma ut med bilen!

3. Vilken trevlig helg!

GRATTIS till Kjell!

Kram

4. Jättekul att träffas, tack för en trevlig kväll!!! . . . och grattis till den välförtjänta vinsten.

Leif & Rose-Marie

5. Verkar att ha varit en trevlig sammankomst. Var det inte samma företag som ordnade något sådant liknande i vintras också. Det är inte dåligt att de gör så mycket för sina kunder. Det är ju kul. Klart att man har kul med många likasinnade och kul att Kjell vagnen grill. Är det en grill för husbilen? Ha det så bra! Kram 3 M

6. Alf o Agnetha: Tusen tack själva. Det var verkligen trevligt med erat sällskap också. Hoppas vi träffas snart igen:-) Kram till er båda.

Freedomtravel: jo vi hade det lite blåsigt stundvis, men i långa loppet jättehärligt i solen. Jättemysigt att få komma ut med lilla pärlan:)

Lennart: Jag har hälsat till honom fr dej:) Han blev så himla glad över sitt första pris. Kram

3M: Det var absolut trevligt. Vet inte vad som hände i vintras? Det är första gången för oss ialla fall med detta husbilsföretag:) Tror att dom vinner på detta, att göra nåt för kunderna. Det är alltid trevligt. Dom är aldrig omöjliga på husvagnscenter kan vi säga. Klart det är kul med likasinnade. Alla har samma intresse. Kjell är ff jätteglad för sin vinst i går. Det är en grill för husbilen och kostar ca 1500 kr ut i handeln. Så priset var verkligen fint att få. Kram

7. Trevligt ser ni då ut att ha haft tillsammans. Grattis Grattis till grillvinsten, aldrig fel med en ny grill hihihi
    Kramiz till er

8. Hej !
    Vad kul att du hittat till min blogg och att du vill vara med i min utlottning.
    Verkar som ni haft en trevlig helg, vilken tur din man har =)
    Vi har varit ut med våran hus vagn i Kolmården i Östergötland. På 1 maj åker vi hem igen. Vi bor bara ett par mil där ifrån. Men det är alltid våran premiär tur för våren.
    Ha det så gott.
    Kram Pernilla

9. Hej Dessan! Låter och ser ut att ni hade det riktigt roligt där! Och tur hade ni med vädret också! Såna där händelser är mycket uppskattat!
    Önskar dig en fin start på veckan!
    Kram Sirpa♥

10. Joy: Tack för det kära vän: jo Kjell han är lverlycklig över sin vinst. Vi alla sa att han skulle köpa en lott oxå:)) Kramiz

Pernilla: Visst är det skönt att inte behöva åka så långt för att komma hemifrån o bara lata sig några dagar:) Hoppas ni oxå haft en bra helg med husvagnen. Nu håller jag tummarna för vinsten hos dej:)))Kram

Sirpa: Visst är det så: att jag kommer att leva på detta länge. Det sociala umgänget betyder så mycket:) Ha en fin vecka du med . Kram