tisdag 9 april 2013

Mera pyssel hemma:)

Jag verkar vara i ett pyssel "stim" just nu:) Men det är roligt. Det gäller att passa på medan min kropp vill hänga med och göra saker. Det är inte alla dagar det funkar. Har gjort om sonens rum till ett "rosa" rum:)). Hittade detta tyg på Olssons tyger. Dom kallade det pinupp tyg. Visste inte riktigt vad jag skulle ha detta till...mer än till en kudde som jag sytt,...och som också ligger på sängen. Det spelar ofta i huvudet på mej, fullt med fastasier...så inspirationen kokar ibland:)
Kom ihåg att jag gjort denna lampan till sonen. Jag hade satt ett tyg i oranga färger...eftersom han hade det i sitt rum här hemma. Samma tyg som hans gardiner. Sedan tog jag min smältlipspistol och satte en ljusslinga bakom. Playwood skivan hade maken kapade till i rätt mått. Nu bytte jag tyget på denna lampan. Och satte tillbaka den på väggen. Det blir både mysljus och en tavla samtidigt. Kanske någon som blir sugen att göra en liknande lampa. Ett tips. Använd smältlims pistolen. Den är jättebra till detta. Det är mitt absoluta bästa verktyg:)

Ha en bra dag:-)
Kram// D 

4 kommentarer:

  1. Vilket vackert tyg:)) jättefint blev det!

    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Dessan! Så himla fint blev det och tack för tipsen! Gillar verkligen den där pinupp-tygen...Det lever en 50-tals tjej inom mig fortfarande:) Jag var i tonåren en "teddygirl"!
    Har en fin tisdag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  3. Jedrar, så fint det blev, fint tyg också,smart tjej du är Dessan.
    Har velat ha en rund stor guldlampa i trappen, men inte kommit på hur jag ska göra den, men nu vet jag hihihi Tack för tipset.
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Fiffigt och snyggt!

    Och du... tusen tack för goda ord i min blogg... GISSA om de värmer!!! TACK!

    SvaraRadera