torsdag 25 april 2013

Tårta igår och bakdag och lakrits kola idag

I går kväll avslutades dagen jättebra:) Vi firade tillsammans med mina föräldrar, med blåbärstårta:))
Ibland måste man bara fira med tårta:) Och en sådan dag var det igår. Alla glada och lyckliga:))Bra dag.
******************
 Nu har det varit mycket godis i dagarna två... för mej ialla fall:) Idag blev det mera, med bakdag....
( litet smakprov av vad som bakades och fixades idag)

Vaniljdrömmar. som man även kan göra glassbakelser av..med citron,lime och glass.
Lakritskola som jag skar i bitar och satte dom i bakplåtspapper.
Choklad doppad lakritskola, med flingsalt och mald lakrits, plus fling lakrits på.
Mycket mums här:))

Våran son Gabriel ska ha några av våra vänner på fika ikväll. Plus mamma o pappa:) Dom var så snälla och hjälpte honom med flytten...så nu bjuder han dom på fika. Självklart måste jag som mamma också komma med nåt då. Man vill bidra till fikabordet:)).

Vi har haft jättefint väder hos oss idag. Varmt o skönt med sol. Så lite utemöbler kom fram idag:)) Hoppas ni också haft en fin dag. Nu måste jag vila. Är ganska trött efter allt stök:)

Kram// D



3 kommentarer:

  1. Vaniljdrömmar var en av mina favoriter som barn!
    Mamma var duktig på dom!

    Ha en trevlig kväll och husbilshelg!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Gott Gotti Gott Gott:) Choklad doppad lakritskola med salt är bara sååå gott.
    Sol, har vi haft hela dagen och Annexet har blivit vädrad och putsad inuti.
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Det är en del som är riktigt duktiga! Får nästan dåligt samvete för att vi bara har det skönt och är ute och reser och far. Men det är kul att var lite duktig ibland. Skall nog ta ett krafttag med badning när vi är hemma igen innan nästa tur. Såg i alla fall smarrigt ut, men troligen inget för mig, för mycket sött. Ha det så gott! Kram 3 M

    SvaraRadera