fredag 5 april 2013

Kul att fixa lite gardiner i vår lilla pärla

Jag har ny äntligen kommit till skott med att fixa nya gardiner ....enkelt till husbilen. Jag har stört mig så av dom trista gardinerna som satt i bilen när vi köpte den. Men tur är det dock att dom för det mesta är neutrala i färgen alla gardiner. Men våra var nog för mycket neutralt för mej:) men med en lite stuvbit...som maken hittade i tygaffären...vips kändes det genast lite mer varmt o ombonat. Tycker då jag ialla fall:))
Har mer bilder på vår andra blogg: http://resglitter.bloggo.nu/

17 kommentarer:

  1. Visst är det roligt att pyssla i bobilen!

    Jag håller just på och fixar lite samt fyller på lite mat och dryck!

    I helgengör vi tur!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Lennart: ha det skönt i helgen i bobilen. Kram:)

    SvaraRadera
  3. Så fint det är nu med de nya gardinerna. Håller med om att de tidigare var lite "för" neutrala.
    Vi tänkte rulla ut bilen i solen och "se hur den mår" Kanske den vill ha lite nya gardiner också hihihi
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Joy: Jag blev nöjd för detta lilla:) Kanske det blir gardinfix hos er oxå då? . Kram

    SvaraRadera
  5. Så snyggt ni fixat till i bilen, dom där stuvbitarna kan man göra mycket fint av och ganska billigt också, perfekt!

    SvaraRadera
  6. Jättefint och ombonat! Härlig färg!

    SvaraRadera
  7. Marit: Tack för det. Det är det bästa tycker jag. Att fixa till billigt:) Så sant...det är perfekt.


    Freedomtravel: tack så mycket. Vi blev nöjda:)

    SvaraRadera
  8. Helt rätt Dessan! Roligt med lite grafiskt och med somrig färg dessutom. Mysigt!
    Trevlig helg / kramiz fr kaizenken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ken: Det är sant. Det känns ljusare konstigt nog. Men det är väl favoritfärgen som gör det. För den är med. :) trevlig helg.

      Radera
  9. Det blev jättefint! Visst är det kul att förnya!
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  10. Ellen: eller hur visst är det:-) ha en bra helg själva.:)

    SvaraRadera
  11. De blev mycket snyggare!
    De känns varmare och mer hembonat!
    Ha en skön lördag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna: Tack för det. Jo det stämmer. känns varmare. och du är uppe m tuppen ser jag:) ha det bra idag. Kram

      Radera
  12. Så jättesnyggt det blev! Ljust och fint. Ha en härlig helg
    Kram

    SvaraRadera
  13. Det blev ju jättefint! Önskar dig fortsatt skön helg!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  14. Å vad läckert, snyggt med matchande gardiner och duk. Nu hoppas jag att ni snart får ta en sväng med bilen och njuta av de fina nya gardinerna. Jag saknar våra somrar i husvagn.

    SvaraRadera
  15. Håller med dig om att det är dötråkiga gardiner i de flesta husbilar. Skulle ha bytt för länge sedan, men det är alltid något som kommer emellan. Jag skulle egentligen vilja ha hissgarsiner, men Haninge hittar det rätta tyget, så vi får se när det blir. Men att du fick till det och det blev piffigare och gladare än tidigare. Det är typiskt tyskt med de sk. spetsgardinerna, sedan vill de flesta ha så,de kan dra för, men man har ju rullgardinerna när det behövs. Fint blev det. Duktigt jobbat. Kram 3 M

    SvaraRadera