söndag 7 april 2013

Skyddet till takluckan i lilla pärlan´s toa är nu fixat.

Det har blivit en del pyssel i husbilen. När vi var till Kista mässan i feb, hittade vi en smart lösning till takluckan i toaletten i husbilen. Jag tycker att det dragit så kallt när vi kört husbilen nu på vintern. När jag öppnat dörren där, har det varit ganska kalla vindar. Där hittade vi lösningen på mässan.
En galonbit eller fusk skinn...eller vad man vill kalla det. Vi slaktade en dyna som bara låg där. Jag klippte till biten och måttet som skulle vara till takluckan. Sedan vändsydde jag allt.
Jag fyllde med en tunn skumgummi bit. Sedan sydde jag runt en kant och ett kors för att hålla allt på plats. Nu var det  Kjell´s tur att stansa in tryck knapparna runt.......
........och sedan sätta upp detta i toan i husbilen.
Klart!:-) Nu får vi hoppas att detta funkar under färden. Vi ska bara ha den uppsatt då. Sedan knäpper vi upp och plockar bort den. För en billig "peng" fick vi till slut till det.

Efter detta pillande. Tog vi en paus och så åkte vi till några goda vänner.
Härligt avslut på denna söndag kväll.

Nu ligger även detta på vår andra blogg:)    http://resglitter.bloggo.nu/

Kram // D

7 kommentarer:

  1. Vad påhittiga ni är!
    Suveränt tips!

    Ha en bra dag o
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Dessan! Vilken bra idé och kan tänka mig att den är en bra tips till andra som har husbil!
    Alltid roligt att umgås med vänner!
    Önskar dig en fin måndag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  3. Kom ihåg att vi tittade på den upphängningen på mässan. Det blev ju jättebra. Ser lite finare ut än vad vi har, liggunderlag! Men det fyller förvisso också sin funktion hihihi
    Kramizar

    SvaraRadera
  4. Det är inte klokt så händig du är :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Kanon nu!
    Du får börjat tillverka och sälja :)

    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Å vad smart ni tänkt ut! Med husvagnar och husbilar får man ofta fixa och trixa för att få det som man vill, och komma på smarta egna lösningar.
    Tack för kommentaren i min blogg, det är jättekul att du vill ha mig i din blogglista :)

    SvaraRadera
  7. Det var en bra idé. Det blir ju alltid lite kallraset från de här ventilationerna. Känns speciellt när det är kallt och blåsigt. Vi har pratat om att göra något åt den ventilen som vi har ovanför sängen, just på vintern. Tack för tipset, oavsett att du sett den på mässan. Ha de så gott! Kram 3 M

    SvaraRadera