tisdag 30 juli 2013

Fågelholk...i papper:-)

Idag har jag haft hanttverkare hos mej/oss hela dagen, idag och igår. Då man ändå ska vara hemma så kan man väl ändå pyssla med nåt. Jag har en som fyller år i Augusti. Så då började jag pyssla till det. Visste inte riktigt vad jag skulle göra....men det slutade i en fågelholk:-)) Först klippte jag holken i lite hårdare papper...........
 ...........efter det så klippte jag likadana bitar...i ett annat papper...liiite mindre än mallen. Det skulle bli en kant runt. Jag suddade kanterna först innan jag klistrade dit dom aningens mindre bitarna.

Så här blev den lilla fågelholken som jag gjorde idag. Detta var mitt första försök på en holk.
Vem som ska få den berättar jag inte ännu...då blir det ingen överraskning när kalaset är:-)) Nu börjar hantverkaren vara klar med sin fjärrvärme installation...i morgon kommer en elektriker hit och gör det sista. Känns konstigt att en elektriker kommer hit när min egen make i huset också är elare:-) haha

Ha en fin kväll
Kram// D

6 kommentarer:

  1. Vilken tankeöverföring eller vad man nu ska kalla det för, känns lite kusligt när jag ser vad du pysslat med. För innan vi for upp till er, så påbörjade jag just en Fågelholk, taket har inte kommit på plats än! Den mallen är lite annorlunda än den du gjort. Jätte fin har du gjort, pyssliga du hihihi
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Bygga och snicka kan jag, men detta skulle jag aldrig klara av. Rent konstnärligt utfört. Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad söt och vad du är påhittig! ha en fin dag, kram

    SvaraRadera
  4. Den där holken var ju hur söt som helst!

    SvaraRadera
  5. Ljuvlig liten holk!

    Jag har haft så himla fullt upp att jag knappt varit runt till mina bloggvänner på ett bra tag... men jag hoppas att allt är fint med er och att fjärrvärmen kommer att fungera som den ska i vinter!

    Kramen, damen!

    SvaraRadera