söndag 14 juli 2013

Loppis i Badhusparken, Piteå.

I lördags var det dags för sommarens loppis. Jag brukar stå max en gång per sommar. I år hade jag mycket smycken och tassels/tofsar. Men inte gick det så bra med tofs försäljningen som jag hade hoppats. Alla kommenterade Maria Montazami...när dom såg tofsarna.
Jag älskar tofsar. Men det har jag alltid gjort. Långt före Hollywood fruarna kom  som tv serie:-) Men
jag verkar vara rätt ensam om det. Ialla fall på loppis:-)) Någon enstaka såldes dock. Så nu blir det nog en annons på blocket för mina "tassels". Massor med smycken sålde jag i alla fall. Det var rätt kul faktiskt. Det är inte lätt veta vad folk tycker om för smycken. Men det jag hade gick hem:-))
Tror nästan att det gick så bra att sälja smyckena, för att Kjell var så snäll o hjälpte mig att göra en bra smycke platta, så att alla ser vad det fanns för nåt att köpa.
 Ugglor är mina favoriter. Det har det också varit hela livet...men det var yngsta sonen som väckte mitt intresse igen...ang ugglor och smycken. Tack för det Gabriel:-) Nu är jag fast igen ...i ugglor:-)
Jag sålde även rätt mycket smått till scrapbooking och pyssel. Det var roligt. 

Det har varit en fin helg. Det började med att äldsta sonen kom hem. Så då var vi hela familjen igen:-) Nu har vi båda pojkarna våra hemma i stan...ialla fall några dagar till:-)

Kram//D

5 kommentarer:

  1. Roligt att det gick bra!

    Önskar jag hade energi nog att ordna Loppis!
    Vi har mycket grejor som vi måste göra oss av med!

    Jag säljer en del på Blocket!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Alltid svårt att veta vad folk vill köpa, men kul att smyckena gick bra! Och vilket fint bord du hade!

    SvaraRadera
  3. Vilka förmågor och skaparkraft det finns i vårt land. Du verkar vara en av dem. Kram

    SvaraRadera
  4. Kul med loppis, var på en här i stan imorse. Fyndade lite smått och gott. Hoppas du fick sälja mycket när du stod.
    Glad sommar!

    SvaraRadera
  5. Kul att smyckena gick bra. Dom förstår sig inte på Tofsar hihi Jag var också en av dem som har haft tofsar långt innan M.M och Hollywoodfruarna.
    Lycka till med Blocket.
    Kramiz

    SvaraRadera