fredag 19 juli 2013

Vad ser man i ett moln

Igår passade jag på att sitta någon stund på altanen...när värmen kom:-) Det började bildas en del större och större moln. Om man tittar på ett moln...vad ser man. Undrar just om ni har lika livlig fantasi som jag har när jag sitter och tittar hur molnen formar sig?
När jag satt och tittade så ser jag en kvinna som ligger på rygg med sitt ansikte mot himlen. Med rumpan mot mej. Hon har en fläta som hänger och en hand sträckt mot himmelen. Jag ser fingrarna.
Vad ser ni när ni tittar på ett moln..eller detta moln? Jag kan väl inte vara ensam som tittar på sånt?

Hos oss inväntar vi bättre väder. Åtminstone hoppas vi på varmare. Det är Piteå Dansar och Ler näst kommande helg. Då måste det vara fint väder:-) Idag fortsätter vårt jobb med vårt bro räcke. Vi tycker båda att det är roligt att göra om och göra fint. Ialla fall så blir det fräschare än vad det varit:-)

Trevlig helg önskar jag er
Kram// D

4 kommentarer:

  1. Att ligga på rygg i gräset och titta upp i himlen och på moln (även stjärnorna) är lugnande och fantasin får flöda fritt.
    Tittar på ditt foto, kan även se en person som kastar sig ut/ dyker med armarna framåt sträckta och med en vinge på ryggen hahahaha Lika bra att sluta fantisera nu, det kan bli vad som helst snart.
    När man flyger och ser molnen ovanifrån är också ett fantastiskt molnlandskap.
    Trevlig helg
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Det är lustigt, så har jag alltid tänkt. Låg ofta på marken och fantiserade när både barn och barnbarn var små. Vi kunde få molnen till en hel sagoberättelse om vi ville. Det är bra för fantasin, tror vi i alla fall. Så är de oftast också vädigt vackra molnen. Speciellt nu när det är värmebölja som vi haft över en vecka nu. Skulle nästan vara skönt med lite regn, så får man inte säga, förlåt. Ha det så skönt, ni duktiga. Förbereder en tur med Mysan nu! Kram 3 M

    SvaraRadera
  3. Visst flödar fantasin när man tittar upp mot himlen, både dag och natt!
    Jag minns mycket av den varan från ungdomen!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ser nog precis de du ser :)
    Jag brukar och leta efter likheter, lite tidsfördriv som sagt.
    Ha en skön söndag!
    Kram

    PS: mitt bloggande går lite trögt just nu :(

    SvaraRadera