måndag 8 juli 2013

Svartvik igen. Och träff med Cornelia

Här hittade vi en fin plats för vår husbil. När vi kom till Svartvik i Sundsvall var det väl ca 26 grader varmt. Så då vill man gärna ha lite skugga för "Lilla Pärlan". Perfekt plats.
 Gabriel stannade och åt middag med oss en stund innan han drog vidare till sin storebror i Umeå.
Bra med egen bil, man åker när man vill:-)). När sonen åkt iväg satte vi oss ute o slappade en stund. 
 "Menar du att jag ska sitta såhär?" :-) :-) sa jag till Kjell
Vi hade det ganska skön till det började blåsa mer och mer. Men ute satt vi ändå. Då såg jag helt plötsligt någon som kom gående...hon o hunden kände jag igen:-))

 Vi fick storfrämmande här vid husbilen. Cornelia kom förbi med hennes hund Ida:-)
Raggsockababbel //raggsocka . (Cornelia har också 2 bloggar) Jättetrevligt som bara den var det.

 Kjell fotade mej och Cornelia tillsammans, och Ida såklart:-) Tusen tack för att du kom förbi. Vädret var jättefint när vi kom hit, men började blåsa ganska mycket när Cornelia och Ida var hos oss.....typiskt när man får besök. Men vi satt ute ändå och surrade. Ännu en bloggväninna som jag fått träffa på denna resan:-))) Jätte trevligt.
Vem säger nej till den här utsikten:-) Inte vi ialla fall. Här är det verkligen jättefint...och Gratis är det :-))
Ni som inte testat Svartviks ställplats...gör det:-)

Innan vi gick o la oss. Såg jag hur himlen blev rödare o rödare...
På ytterligare en stund så såg det ut som det brann. Otroligt vackert. Vilken avslutning på kvällen:-))

Kram//D

4 kommentarer:

  1. Den himlen missade jag totalt igårkväll!

    Kul att ses var det, trots vädret som inte ville vara med längre.

    Kör försiktigt hem idag!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin plats!
    Träffa bloggvän också!
    Kan det bli bättre!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja visst är den platsen fin.
    Kul att ni fick träffas den här gången. Kanske Cornelia dyker upp när vi också passerar där!
    En jätte fin solnedgång som du fångade på bild.
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. kul att få träffa de man bara pratar med via bloggar o annat på riktigt med, fick också förmånen träffa en häromdagen och det var så kul!
    Sista bilden med den brinnande himlen är vacker, en njutbar kväll!
    kramar

    SvaraRadera