måndag 4 november 2013

Arcus och hantverksmässa i Luleå.

I lördags drog vi från Arvidsjaur och ner till Luleå och Hantverksmässan. Här pluggar Kjell in elen till husbilen. Vi fick en fin plats precis vid vattnet och utsikt mot Luleå centrum.
 När vi fixat till allt på plats och ätit lunch så gick vi mot Arcus hallen och mässan.
Lite flygplans visning och uppvisning fanns också där.
 Nedan, en beskrivning om detta flygplan.

 Här fanns också Handvävarna i norr. 142 st inlånade handvävda handdukar hade snyggt hängts upp:)
 Kvinnan som sålde dessa mössor stod vi granne med på campingen...husbilsgrannar:-))
 Mycket godis fanns där också:-)) Men inte för mig som inte äter godis nu för ett tag ialla fall:)
 Vid ståndet som sålde alpaca wool från Peru fastnade jag vid. Jag gillar sånt mönster på dessa tröjor.
 Dessa lucia tåg fastnade jag vid. Har alltid gillat dessa lite större luciatåg. 
 Kände mig lite som en katt bland hermelinerna. Många blickar och kommentarer fick jag där jag gick omkring med Skellefteå AIK:s kläder bland Luleå borna. Tror ni jag brydde mig? nej nej inte det. Jag svarade tillbaka med ett flin:) Är man supporter så är man. Och jag kan säga att jag är det av hela mitt hjärta. Och en stolt sådan.

Efter mäss besöket gick vi tillbaka till lilla pärlan som stod parkerad på campingen. Vi hade en helt fantastisk utsikt ut genom framrutan. På kvällen lyste det upp över hela stan. Så fint:)
 Jag gillade utsikten skarpt:-))
 Tänk vad många vill campa in i det länsta. Vi var många som ville det:)
En mysig kväll vid Arcus campingen

Kram// D

5 kommentarer:

  1. fina bilder, speciellt fotot på bron =) kram Carina C

    SvaraRadera
  2. Hmm fin marknad och skönt när den var inomhus kan jag tänka mig. Luciatåget såg väldigt fint ut, hur stora är figurerna, 30cm eller?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det såg riktigt höstligt och vackert ut jämfört med snön ni kom ifrån. Höst och vinter är det jättetrevligt att hitta sådana här fina platser att åka till. Kram

    SvaraRadera
  4. Rose-Marie i Rosvik5 november 2013 kl. 00:43

    Så kul att ni hade hittat vävföreningens monter :) . . . synd bara att jag inte var där!!! Visst är det kul att gå runt på Hantverksmässan!

    SvaraRadera
  5. Trevlig mässa ser jag!

    Den måste vi nog fundera på!

    Kram from Spain

    SvaraRadera