fredag 8 november 2013

Middag och Köravslutning

Maken har varit på utbildning i Stockholm med jobbet i 3 dagar. Då passade jag på att bjuda hem yngsta sonen på middagar i dagarna 3. Trevlig för mig med sällskap. Det är inte så kul att äta själv. Så i går avslutade vi med 3 rätters middag:-) Förrätt: Thaisoppa. Varmrätt: Plankstek och glass till dessert. När Gabriel kom hem hade han med sig en present till "Värdinnan"//Mamma, som han sa:) Han är så tänkt.
 Söta sonen kom med en björn med belysning i. Jätte jättesöt. Tusen tack igen för den fina isbjörnen snälla son:) Efter middagen åkte vi och tittade på körer som hade avslutning. Där i bland en nybörjar kör. Dom var jätte duktiga. Det lät fantastiskt bra.
Lite sugen blev man som gammal dansbands vokalist...att börja sjunga i kören. Hade dessutom en bekant i kören som jag inte visste, att det var just i Sofia kören hon sjöng. Hon ville absolut att jag skulle komma och börja jag med:) Så på torsdag är det kör för första gången för mig....

En trevlig middag med sonen, och en bra avslutning på kvällen med att lyssna på kör och träffa en massa trevliga människor där. Sen hade kära maken anlänt hem när jag kom hem:)
*****************************

När vi var på kören kom där fram en tjej som började prata om : lovelifesweden .

LOVE LIFE är en ideell organisation som arbetar för att förbättra livsvillkoren för barnen på Mums Care Childrens Home i Senya Beraku, Ghana. Målet är att göra barnhemmet självförsörjande genom att investera i olika projekt såsom exempelvis hönsproduktion och odlingar. 

Vill ni göra som mej...att skänka en slant så kan ni betala in till Bg: 115-8294. www.lovelifesweden.se.

Trevlig helg

Kram// D

7 kommentarer:

  1. God middag ni åt mums. Kul att du återupptar din sång, det är något jag önskar att jag kunde, men det går inte.
    Bra att skänka pengar till något sådant. Jag skänker pengar till Katarina som har bloggen http://kattaspraliner.blogspot.se/ och har ett skolprojekt på Flilipinerna, just nu är det extra tufft i det området efter jordbävningen och nu när tyfonen går fram. Det är bra att vi bidrar med det vi kan eller hur?
    Kramiz till er

    SvaraRadera
  2. Joy: Jo jag vet ju att ni sponsrar till Katarina o skolprojektet. Det är jättebra tycker jag. Jag sponsrar lite då o då till olika. Mina söner är världsföräldrar. Det är också stort tycker jag. Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt att få rå om pojken lite extra!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad spännande att ha en dansbandsvokalistvokalist på bekantskapslistan. Jag har aldrig dansat, men som så många andra, gillar jag musiken. Kram

    SvaraRadera
  5. Lennart: jo det var mysigt:)

    Matts: Dansbandstiden är förbi. Men en jätterolig tid att ha i baggaget:). Jag gillar musiken, och blir så glad av den:) Kram

    SvaraRadera
  6. Mysigt att få rå om varann lite.Kryddat med god mat gör ju inte saken sämre :)
    Trevlig fredag! Kram

    SvaraRadera
  7. Kors o tvärs: Jo det har varit jättemysigt dagar. Kram

    SvaraRadera