fredag 22 november 2013

Lyckade dagar för mej

 Recept på en lyckad dag:

1 kopp vänlighet
2 rågade skedar förståelse
4 teskedar tid och tålamod
1 nypa varm personlighet
1 stänk humor.

Mät orden noga, tillsätt den  rågade förståelsen.
Använd god tid och glöm inte tålamodet.
Blandas på elden med den varma personligheten
men får ej kokas, smaksätt med livets krydda
serveras i individuella portioner
--------------skapa en bra dag-----------

En sån dag hade jag igår när jag var på kören med sonens flickvän Therese. En lyckad "kväll":) Vi hade en riktigt trevlig kväll tillsammans. Vi surrade och drack kaffe i pausen med dom övriga som "körar" med oss:))
Sen fortsätte sången:) 1,5 timme går sååå fort. Men trevligt som stryk är det.

När jag sedan kom hem, igår kväll... pratade vi med äldsta sonen med flickvän i Umeå. Då hade dom hittat en lägenhet som dom var sugna att köpa. Då ville dom ha "hjärnstorm" :) av oss. Vi önskar dom lycka till med lägenhets köpet såklart....om dom köper den?  Då mår man gott om man får prata med båda sönerna samma dag:) 
****
Idag hade jag nästa lyckade dag. Jag fick luncha alldeles själv med yngsta sonen här hemma:)...
Det blir även middag ikväll, tillsammans med ungdomarna. Så den här dagen blev också en riktigt bra dag, som dessutom inte har slutat ännu:)) Det enda som saknas ...är äldsta sonen och flickvän. Men snart är det jul och då träffas vi i fleeera dagar:))


Kram o trevlig helg// D


2 kommentarer: