onsdag 6 november 2013

Då har vi snö igen...o tung snö.

Jaha!! Det kunde man väl förstå. Att det skulle snöa när jag är ensam hemma. När  Kjell åker iväg några dagar då ska det snöa... Typiskt. Det är väl inte det bästa jag gör för min nacke o rygg. Men vad gör man när man måste få bort eländet. Ja just idag var det elände. För tung som stryk var den.

 Kanske det är dags att plocka möblerna från entre bron? :-)

Maken är i Stockholm i några dagar på utbildning och sonen jobbar. Så inte har man många man kan ha till hjälp såna här gånger. Så det var bara att bita i det sura äpplet och skott infarten...o den tunga blöta snön. Skottningen mot vårt husbilsgarage fick vara.  Nu är allt klart...få se om jag måste ut igen.

Ha en fin dag

Kram// D



10 kommentarer:

  1. Det var ju typiskt att du är ensam hemma när snön kom! Ta inte i för mycket så du gör dig illa. Här i stan behöver inte Kjell skotta något hihihi
    Ang möblerna, kan du väl lägga fällen där och sitta och titta när det snöar. Ser att ni har satt upp ljusslingorna, bra att göra det innan det blir för kallt att jobba ute med sådant pill.
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Joy: Visst är det typiskt:( Han passade på den rackaren att åka bort:) Kanske ska ta dig på orden o sätta ett renskinn där i stolen. Slingorna har vi just satt upp. Måste fixa sånt innan kylan kommer....Vi har varit lite tidiga och startan dom också. Jag älskar ljusslingor. Det blir så mysigt ute på kvällen när mörkret infinner sig:). Sköt om dig så du blir frisk. Kramen

    SvaraRadera
  3. Så typiskt. Och att det är blösnö dessutom… Ta inte i för mycket nu!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Kors o tvärs: eller hur visst är det:) blötsnö är tungt. I alla fall för mej;) kram

    SvaraRadera
  5. Sitt kvar inne och ta det lugnt!

    Kan jag säga som har 23 grader utanför!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lennart: skulle nog gjort så:) Du har det nog skönt där du är:) Kram

      Radera
  6. Jag har sett många som aldrig skottar snö på hela vintern. Jag tror inte att varken du eller jag, sympatiserar med dessa. Kram snö!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matts: Visst är det konstigt vad olika vi är, och tur är väl det:-) Nej vi sympatiserar inte med dom. Här skottar vi varje flinga:-))) eller hur? Kram

      Radera
  7. Vilken vinter! Här i Sthlm är det bara regn...

    SvaraRadera
  8. Freedomtravel: Inte är det så mycket vinter ännu. Men det kommer. Tråkigt med bara regn. Kram

    SvaraRadera