tisdag 26 november 2013

Bak o lite jul

Idag har det varit ett mer inomhusväder för mej. Det har stått lite stilla lokaltrafik osv här i stan i dag. Det började småregna och på det blev det jättehalkigt. Så inomhus jobb är det bästa då:)
 Här har jag förberett lite hallongrottor som ska in i ugnen...glömde fota efter gräddningen. Maken gillade dom. Så det var väl gott betyg nog då:) Gjorde även mördegskakor rullade i karamellfärgat strö.

Maken tog sig en "halkig" promenad när han kom hem från jobbet idag. Jag vågade inte följa eftersom det var ishalka även med broddar. Så han fick gå själv idag. Han handlade en julklapp till våra söner...Dom får alltid ett paket tillsammans också till julen:) Så medan han gick till stan passade några tomtar och renar på att komma fram ur lådorna:-))

Några nyinköpta renar kom fram :)

Det här med julen känns lite annorlunda för mig i år. Jag skänker lite här o där för att försöka dra mitt strå till stacken. Än så länge har jag/vi skänkt till: Tyfonens offer, hjärt o lungsjuka sponsrade jag i går, fattiga barn, uteliggare mm. Ska även skänka pengar till barn som har föräldrar som inte har pengar till julklappar. Det känns ändå bra att kunna skänka lite än inget. Man önskade att dom som tjänar multum med pengar kunde skänka lite mer. Och visst finns det dom som skänker och försöker hjälpa. Dom är guld värda också som sträcker ut en hjälpande hand.

Kram// D

5 kommentarer:

  1. Oh, så gott det ser ut, och det var det också av vad jag förstår. Att få ge en slant till den som behöver, är väl en ynnest. Vi lever ju i lite överflöd om man jämför med många andra!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Widings: Har aldrig bakat dessa kakor förut. Dom är min mammas favoriter...hallongrottorna. Så jag testade bara igår. Tänkte prova göra en större sats idag:) Jo jag tänker mycket på dom som har det sämre än mig. Jag vill gärna skänka en slant lite nu o då. Det känns bättre i hjärtat då:) Visst är det sant att vi lever i överflöd...det är verkligen sant. Hoppas ni har det bra där ni är:-) Kram

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med hembakt.
    Dom ser smarriga ut!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hembakat är hembakat!
    Ser verkligen gott ut!

    Kram från solen!

    SvaraRadera
  5. Millan: Visst är det gott med hembakat. Jag är stor fan av fikabröd...inte alltid bra:-))Kram

    Lennart: Det är så sant. Det finns inget som slår hembakat:) Kram

    SvaraRadera