söndag 17 november 2013

Ull tröja och träff m Leif o Rose-Marie

Igår lördag började dagen med promenad ner till stan. När vi har promenerat i 40 min, som det tar från oss till stan nu. Då var jag lagom varm. In gick vi till Hägglunds fritidsbutik...bara för att titta:-) Men ut kom jag med en snygg ulltröja. Maken tyckte att jag var värd den och propsade på köp för mej:-))
Jag provade och blev kär i tröjan direkt. Dessa plagg är dyra. Men som maken sa - du promenerar så pass mycket. Och långa promenader. Och så blir jag varm o svettig. Men jag ska säga att denna tröjan var huuur skön som helst. Underbar att ha på sig utan "svettningar" :-) under promenaden hem igen. Sen var det makens tur att hitta sig nåt nytt på HM. Glad var han såklart:-))
Dessutom träffade vi några av våra vänner med son på stan. Leif, Rose-Marie och Rasmus som fyllde 14 år i går. Det firade vi med fika på stan tillsammans:). Leif o Rose-Marie har köpt och beställt en likadan husbil som våran..en Knaus sky i 700 leg. Ska bli kul att campa tillsammans med dom, och med likadana husbilar:-) haha. Vi satt länge och surrade. En trevlig fika stund tillsammans alla 5.

Just nu sitter vi och väntar på besök av Agnetha och Alf. Dom bor ca 1 timme från oss. Dom är på väg hem till oss just nu. Natten har varit väldigt blåsig hos oss. Fick gå upp mitt i natten och plocka in saker från bron som nästa blåst bort. Låg bara o lyssnade och väntade på att jag skulle höra nåt brak och att husbilsgaraget/tältet skulle flyga iväg som det stormade. Men det stod kvar:)

Nu ska jag gå o förbereda lite fika till våra sötaste vänner kommer intågande och vill ha kaffe:-)

Kram// D

3 kommentarer:

  1. Jo nog kan det blåsa på hösten!

    Vi mötte stormen för några veckor sedan, riktigt läskigt!

    Men det finns de som drabbats värre!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Rose-Marie i Rosvik17 november 2013 kl. 19:38

    Jättetrevligt att fika och prata med er igen!!!
    Grabbarna hälsar också!

    SvaraRadera
  3. Lycko dig, vilken fin tröja du har fått.
    Kramiz

    SvaraRadera