torsdag 28 november 2013

Vit choklad till dessert

I går kväll hade vi mina föräldrar, sonen Gabriel och hans Therese på middag. (Middan fotades aldrig) Naturligtvis ville jag också bjuda på nåt "nytt" till desserten:). Så jag gjorde efterrättsskålarna av vid choklad. Sedan fick dom vila i kylen för att kunna hanteras.

Sen fyllde jag på med glass, vanilj visp, hallon och hjortron...och strösslade på med florsocker.
Detta var mitt första försök att göra denna dessert.Jag kommer nog att göra den igen.

Det är roligt att få träffas så här, och äta tillsammans familjen. Äldsta sonen fattas för det mesta, eftersom dom bor över 20 mil från oss. Men jag kommer att ta igen det till jul:))

Kram//D

6 kommentarer:

  1. snygga blev de..

    Carina C

    SvaraRadera
  2. Jag blev så sugen när jag såg dina läckerheter, så jag vart tvungen att undersöka "Birgittas skåp". Det enda jag hittade var en Delicato Dumleboll. Kram.

    SvaraRadera
  3. Men så läckert.
    Vilken härlig ide'.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh så gottigt!! Att detta skulle vara ett första försök vet jag inte om jag tror på ;)
    Kram

    SvaraRadera