tisdag 19 november 2013

Bak med kära mamma

Idag har jag fått ha en mor o dotter stund vid bakbordet:) Mamma vill alltid ha anisbröd, när det närmar sig julen. Självklart sa jag att jag skulle göra dom åt henne. Men vi gjorde dom tillsammans istället:) Det var jätte trevligt. Däremot var det jag som friterade bröden. Det är rätt hett cocosfettet. Sen hjälper jag gäran till på så sätt. 
Jag tycker att det var kul att se på hur mamma gjorde sina anis bröd. 
Här ligger dom nu, jästa o klara för att doppas i 200 gradigt cocosfettet.
Det gick bra när vi var två som hjälptes åt. Mamma o Pappa fick såklart fika ett anis bröd och en kaffekopp, innan dom åkte hemåt med en stor påse full, när vi var klara :)
Det doftar lite jul i köket när vi bakar dessa. Och goda som stryk är dom med strösocker på:-)).

En trevlig fikapaus med båda mina föräldrar, och med nybakat eller nyfriterat rättare sagt:-))

Kram// D

2 kommentarer:

  1. Aldrig sett såna förr, är det nåt typiskt för trakten, eller?? Friterade klenäter till jul hade vi där jag växte upp, i Skåne, men anisbröd?? Icke.

    Låter och ser gott ut, iallafall!

    SvaraRadera