söndag 3 november 2013

Shoppardag o bara njut Arvidsjaur

När vi får komma upp till fjäll luften mår vi så bra. Man är ute hela tiden. Promenerar massor. Jag mår mycket bättre här uppe med min astma. Det är inga fabriker här och luften är så hög o fin här.
På campingen fanns det inte många platser lediga för andra än säsongare.

Dagen i Arvidsjaur började med en lunch. Det är ett måste när vi är där. Det gäller att gynna orten:)
Vi äter alltid bufé här. Maten var jättegod. Stekt klyftpotatis och helstekt filé..mums:) Sen fick vi även äta panpizza och palt:) Massor med mat och vi blev proppmätta.

När vi ätit lunchen klar så hamnade vi till slut hos Anna-Lisas Souvenirbutik. Vi har varit hit så många gånger och i så många år. Och aldrig varit in hit till en jättestor butik med massor med saker o lite av varje.
Detta är bara en bråkdel av det som fanns i denna butiken. Vi höll aldrig på att ta oss ut ur butiken. Det var så mycket att se. Vi handlade även en liten present till ett födelsedagsbarn i November...:-D.

Hemmagjorda takkronor av älghorn och en i renhorn. 

När vi kom tillbaka till husbilen...blev det stora "provar" stunden.
Jag hittade en poncho med run renar  och tecken från spåtrumma.. Jag gillar sånt:-)

Kjell hittade en t-shirt med likadant motiv. Kvällen avslutades med god mat till trevligt sällskap:-))
Lite glass till efterrätt måste man väl också ha:)

Även denna gången blev det en trevlig helg.

Kram// D

7 kommentarer:

  1. Oj, har ni snö!? Vad vintrigt det ser ut! Här är det 6 plusgrader...

    SvaraRadera
  2. Jösses såå mycket mat ni kan äta och ändå så smala hihihihi Poncho med spåtrumma passar dig verkligen fint. Själv har jag ett trolltrumma/spåtrumma halsband, bra att jag blev påmind om det! När jag ser sista bilden med ljusen i snön så längtar jag till vintern, i alla fall lite granna.
    Kör försiktigt hem
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Ni ser ut att ha haft en mysig helg i Bobilen !!!
    Vår "Matrix" står inne i värmen på vila nu....
    Såg att ni skrev om tvättmaskin med,är det
    Kamas-Fritids ni har som heter Alpine 230 V ??

    Vi funderar på en sån...

    Ha det gott......Kram

    SvaraRadera
  4. Det är 45 år sedan jag var i Arvidsjaur, så jag var tvungen att kolla på kartan. Då ser jag att det är ju "granngårds" till Piteå. Trevligt att hitta en sådan välsorterad butik. Kram

    SvaraRadera
  5. Så mycket gott ni mumsar i er :) Kram

    SvaraRadera
  6. Äntligen fick jag se lite snö!!

    Jag vill se mer!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Ser jättehärligt ut.
    Vilken mysig poncho.
    Kram

    SvaraRadera