torsdag 7 november 2013

Cernit lera kom med posten

Nu har jag fått min leverans med Cernit lera. Jag beställde från Slöjd Detaljer, vi har ingen hobby affär i stan så då är det tur att vi har internet handel:-)) Jag gillar att pyssla och vill ha den stunden att koppla av och bara koncentrera mig på det jag gör just nu...och det är olika saker av denna lera som man värmer i ugnen till den blir stel.

För många år sedan gjorde jag smycken och brosch av cernit lera. 
Har några gamla skapelser här nedan. :)
Några baby fötter...som jag gillar skarpt:)
Ett smycke set....
....och ett till, utan örhängen på bilden.

Dessa smycken gjorde jag för ca 14 år sedan...jo ni hör vad tiden går...och nu är intresset tilbaka. Få se vad det blir för alster denna gång...det återstår att se:)

Kram// D


6 kommentarer:

  1. Fina smycken!
    Skall bli spännande att se vad du hittar på nu!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Nu förstår jag ännu mera namnet på din blogg. Att du var pysslig av dig, det visste jag, men kanske inte så mycket. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matts: Du har förstått alldeles rätt. Detta är mitt Vardagsglitter...därav namnet på min blogg:-) pyssel är balsam för själen. Kram

      Radera
  3. Fina smycken du gjorde redan för 14 år sedan. Spännande vad som ska bli nu hihihi
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. fina smycken, ser fram mot att se vad du skapar nu 14 år senare ,)
    kramar

    SvaraRadera