måndag 20 januari 2014

Fylld sockerkaka, till dessert igår


Igår bjöd vi på viktväktar middag och en hemgjord lätt dessert som jag bakat. Har ni inte testat middagarna som viktväktarna har...testa. Det är jättegoda alternativ. Sen behöver man inte banta för att äta dessa goda maträtter som finns att välja mellan:) Ville testa en viktväktar dessert också...som jag aldrig gjort förut. Den heter: Fylld Sockerkaka..receptet nedan. Receptet är 12 bitars. 
Jag delade sockerkakan i mitten och fyllde den med dom bär som jag valt, och mosat rejält först. Så här stor bit får man äta då. Jag mätte precis 12 bitar.
Jag satte i lite citron saft av en citron när jag tagit ut den fr ugnen och delat på den. Gillar det syrliga:) Jag gillade den och det gjorde våra ungdomar också, som vi hade på middag:) Gabriel och Therese.

Kjell hade köpt några bamsestora jordgubbar som jag doppade toppen i smält 86 % choklad...bara en jätteliten klick:) Sen kan jag väl säga att jag inte använde allt strösocker som det stod i receptet till sockerkaks smeten...och det gick bra. Det är så roligt när ungdomarna kommer hem. Önskar att äldsta sonen bodde närmare också, så familjen vore komplett vid middagsbordet.

Hos oss har det varit lite kyligt. igår kväll -26 grader. Idag är det BARA -16...just nu ialla fall:-)



6 kommentarer:

  1. Det är jättegott med bär, men vi mumsade på kladdig kladdkaka och vispgrädde!
    Ser på väderkartan att kylan ska hålla i sig hos er, på med halsskydden så ni inte blir sjuka, tills ni ska till hufvudstaden!
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Ser riktigt gott ut!!

    Ha en bra vecka!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ni behöver allt gott ni kan få och gott så kaffe till, att värma er med, där uppe i kylan. Det såg verkligen gott ut. Kram

    SvaraRadera
  4. Joy: Kladdkaka är också gott. Den här kakan jag gjorde var ännu godare i dag. Det brukar vara så när tårtor får stå till sig o gotta till sej:) Jo här är det -14 just i skrivandes stund. Kyleffekten här är -36 grader sa dom på vädret i kväll.!! Burr burr. Hoppas vi klarar oss fr att bli sjuka.

    Lennart: Tack Lennart. Detsamma. Kram

    Matts: Tack för dom värmande orden. Du är snäll:) Kram till er.

    SvaraRadera
  5. Fina bilder på hela familjen och lilla pärlan förståss... Kram Carina C

    SvaraRadera
  6. Carina: tack för det:) Kram

    SvaraRadera