torsdag 23 januari 2014

Lite Cykel "fix" :-)

Igår hade jag lite pyssel för mig här hemmavid. Som jag berättat förut så har jag köpt sonen (Gabriels) fina cykel i höstas. Och sålt min vita el-cykel. Så i går blev det till att förbereda min nya fina cykel för sommaren:) Jag gillar att göra allt i tid och slippa stressa:)

Före kjolskyddet:
Efter kjolskyddet:
Flyttade över mitt egen gjorda kjolskydd till min nya cykel i går. Det är ett litet "pillerjobb", men det gick bra:) Denna gången virkade jag inte fast det...utan använde plastband man drar åt istället. Det var Kjells förslag. Bra förslag och fortare gick det.
Sen satte jag på min lilla söta dubbel väska på pakethållaren. Har beställt denna väskan som jag tyckte var lagom stor. Vill inte ha någon stor väska som bara blir tung för mig. Nog för att jag har en el-cykel:) men ändå. Jag tyckte då att denna var helt perfekt för mig. Väskan som är ovanpå pakethållaren kan man göra större och högre. En fiffig liten väska:)...lite svårt att fota en bra bild dock.
Den här väskan kommer jag bara att använda när vi är ute på rull med husbilen, och jag vill ha med mig regnjacka och en extra tröja bara. Sen följde det med ett regnskydd  som är under väskan. Om det börjar regna drar man bara fram det och täcker över hela rasket...perfekt:-)) Nu är det bara till att vänta på bättre väglag innan cykeln får komma ut. Känns så härligt när man ser att det börjar bli ljusare igen, och mina cykelturer närmar sig:)


8 kommentarer:

  1. Ja nu ser jag, det var en precis lagom storlek som du skaffat. Den som jag har är en stor för matvaror, alltså inget som jag använder förutom till butiken.
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev!

    Va konstigt jag har också skrivit om cyklar i dag!

    Vi pratar om el- cykel allt oftare!
    Blir nog så en vacker dag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fint cykelskydd! Och det är du nog ensam om :D

    SvaraRadera
  4. Du är verkligen pysslig av dig!
    Ha nu en härlig Lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Joy: Jo jag gillade storleken. Men jag cyklar sällan med nåt mycket i packningen. Kram:)

    Lennart: El-cykeln är det bästa vi har köpt:) Bara att handla 2 st. Ni kommer inte att ångra er. Kram

    Maggan: Jo det är väl så. Det man gjort själv o valt färger till själv...då finns det inte någon likadan...torr jag ialla fall:-) Kram

    Millan: Tack för det:) Försöker pyssla göra dom dagar jag orkar o kan. Det finns dagar då jag inte fixar så mycket, o inget kan göra. Ha en fin lördag du också:-) Kram

    SvaraRadera
  6. De väskorna verkar vara jättepraktiska. Vart har du hittat dom? Elcykel skulle jag med vilja ha. I husbilen har jag min original Monark som jag gick när jag gick i fyran …. Så den är jättegammal ;)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Kors o tvärs: Jo, små men naggande goda...o lagom för mej:) El-cykel tycker jag alla skulle ha. Man kan ta hjälp av batteriet eller välja att stäng av o cykla av egen kraft. Superbra:-)) Härligt att du har kvar din gamla cykel ändå. Lite kult:-) Kram

    SvaraRadera
  8. Åh, cykel! Som jag längtar till barmark och cykelturer! Jag köpte ju också ny fin cykel i höstas och den står i källaren och längtar nog ut lite, den också!

    SvaraRadera