söndag 19 januari 2014

Riktigt kallt hos oss// Halskydden

 Då var denna helgen slut igen:) Vi har haft en jätte vintrigt kall helg. Här har vi just nu när jag skriver detta -27 grader. Kan väl säga att det är rejält myggfritt:)). Då blir det lite aktiviteter inomhus istället.



Jag sydde lite fler olika hals skydd till yngsta sonen och hans Therese, som är så köld känsliga. Vi var förbi hos dom med dessa igår. Jag hade kvar lite av det brokiga tyget,..det tyget som jag sytt en dress. En jacka rättare sagt och ett par byxor..till Gabriel när han var liten:) Jackan hade detta brokiga tyg o byxan var enfärgade. Då blev det lite historia också bakom hals skydden. 
Therese valde skyddet till höger och Gabriel valde det till vänster...limegrönt. Hoppas dessa hjälper lite ialla fall om man måste ut och det är lite kallare.
 Sen får man dra upp det ovanför näsan när man är på promenad och det är riktigt kallt.
Kan väl tillägga att jag inte går ut när vi har så kallt som vi har nu. Promenaderna får vänta till det blir lite varmare, i alla fall för min del. Kjell han bryr sig inte om kylan..han är på väg till affären här, nu på morgonen. Välklädd:) Ha en fin söndag.


10 kommentarer:

  1. Vilken smart idé.
    Här är det inte fullt lika kallt men tillräckligt för att hålla mig inomhus.
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Usch vilken kyla ni har,över 40 minus i natt i norr!!
    Där skulle inte vi vilja bo alls,här har vi - 7 o det räcker!!
    Kan verkligen behövas med halsskydd då...
    Eller ännu bättre vara inne o elda :-)

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  3. Ser så vackert ut, fast inte riktigt såå kallt.
    Fick inte Kjell något halsskydd? Han ser ut att behöva ett hihihi
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Ja med den kylan behövs verkligen halsskydd!
    Värmande Kramar

    SvaraRadera
  5. Millan: Visst är den smart o enkelt. Visst. Nog håller jag mig oxå helst inne. Kram

    Rolle o Carina: Jo jag vet att det är ännu kallare högre upp i norr. Det där med att vara inne o elda låter så mysigt:) Kram

    Joy: Jo det var så kallt när Kjell gick. Han har ett halsskydd också...men i fickan på bilden:) Han är så varm i sig själv så han hade visst inte behövt det...trots- 27 . I fjol samma tid hade vi -40. Då gick han också till affären:-)) Kram

    Kors o Tvärs. Jo det är det vi märker också. Så man slipper andas in det kalla direkt. Det har ändå emot lite grann. Jag gillar dessa skarpt:-)) Min övriga familj också. Kram tillbaka

    SvaraRadera
  6. Det skiljer 45 grader mellan oss!

    Fina färger på halsskydden!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Huuuuu sååååå kallt ni har det. Då gäller det att vara förståndig, som du alltid är, och skydda sig. Kramas och håll er varma så vi syns när det blir varmt.

    SvaraRadera
  8. Lennart: Aj då! Det var lite skillnader på graderna där:) Kram

    Matts: Här är det kallt. Så visst gäller det att skydda sig så man inte förfryser kinderna bl.a. Jag hoppas oxå att vi kanske får ses när allt blir varmare:-) Kram

    SvaraRadera
  9. snygga halsskydd och säkerligen välbehövliga i detta läge :) kul att få ge dem en liten bit historia med.
    kramar

    SvaraRadera
  10. Agneta: Tack snälla. Dom är iaf väldigt effektiva:) Historien bakom tyget var kul för sonen...och för flickvännen också:). Kram

    SvaraRadera