torsdag 16 januari 2014

Kylan fortsätter

Måste väl börja med att meddela...för dom som inte vet. Att inte hjälpte det med min hela strids mundering i går kväll. När jag tog på mig alla supporter kläder jag äger...inte vann vårt hockey lag för det. Dom förlorade med 1-2. Det var lite ledsamt...men som en kär god vän sa till mej i går kväll...-Var inte ledsen vänner...det är ju bara sport. Det var så snällt sagt (Alf)...att det värmde för mig ialla fall:) För här i familjen tror jag att jag tar mest illa vid mig när det inte går som jag vill att det ska gå. Men som sagt...det kommer nya matcher. Då går det bättre:-)) Hoppet lever vidare.
****

I morse testade jag att gå ut i våran isande bitande kyla...-18 grader. Jag har sytt en del halsskydd som man kan ta på sig...med vind tätt tyg. Det gick riktigt bra...kände inget i lungorna trots att det var blåsigt o kallt. Och jätteglad är jag för det. Detta halsskydd och en värmeväxlare..då är man redo:)

 I morse blev det bara mobilen som fick följa med ut i kylan. Det var så vackert när solen kom fram.

En härlig morgon promenad med en fin soluppgång. Sen fick vi ha lite sol även denna dagen. Men kallt hela dagen har det varit. Just nu är det -17 grader och blåsigt.


2 kommentarer:

  1. Det skiljer 35 grader mellan oss:):)!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh jag som tycker att vi har nog så kallt här.
    Runt - 13-14 har det varit sen helgen.
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera