söndag 26 januari 2014

Receiver/ vacker promenad

Ibland behöver vi hjälp av någon av sönerna våra. En sån dag blev i lördags. Tv:n måste bara fungera, speciellt när det närmar sig OS. Vi har projektor och duk som vi kör ner när vi vill se lite större tv. Så för att den ska fungera bättre inhandlades en receiver. Allt ska fungera så lindrigt som möjligt:-)
Här sitter dom 2 o pratar om hur allt ska vara och hur allt ska kopplas. 
Det blir mycket med kablar som måste fixas till också....oj oj vilket getingbo:-))
Therese fick uppgiften att sköta musiken. Så här väljer hon ut låtar från sin mobil:) o spelar för oss.....
...Medan Gabriel och pappa Kjell fixar alla inställningar när allt var kopplat ihop på rätt ställe:) Tur att sonen är lugn och jätteduktig i detta med teknik. Alla nöjda o glada när det var klart. Smidigt o snabbt. Tusen tusen tack snälla Gabriel för hjälpen:) Oj vad vi är nöjda. 

Idag söndag tog jag och Kjell en promenad. Vi hamnade vid ett ställe som heter "Kärleks stigen":-) Det var kylslaget trots att vi bara hade -13 grader när vi gick ut. Men det blåste rejält kallt tyckte jag. Klockan var ca:15.30 här...tänk vad ljust vi hade ff. Härligt att vi går mot varmare och ännu ljusare tider:)

 Det var fullt dagsljus, men det såg ut som att det var kväll...när Kjell stod i motljuset.


 Oj oj vad jag tycker detta är vackert:)
 Det blev en del olika färgskiftningar vid vår fotografering

Detta gamla klocktorn finns inte så långt från där vi bor...högt uppe på en kulle.

Det blev en skön promenad trots lite isblåst. Det gick bra. Jag hade ju mitt hals/mun skydd :-)) Det drar jag upp över näsan när vi promenerar..då går det bättre. :) Nu är det snart Natti natti.



3 kommentarer:

  1. Vackra utomhusbilder!

    Det skiljer 35 grader mellan oss!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Häftigt med vintern, solen och solnedgången i kylan. Kram

    SvaraRadera
  3. Vi har inte ens den där kanalen, vi, där OS ska sändas... lite tråkigt tycker jag. Inte för att jag är sportfanatiker, precis... men lite vill man ju se ändå!

    Härliga vinterbilder!

    SvaraRadera