fredag 10 januari 2014

Lilla toan har fått nya tapeter.

Det verkar vara en "fixa" hemma tid nu:) Många som vill fixa till hemma. Vi är med i den skalan. Vi har före jul...faktiskt...:) fixat till i vår lilla toa hos oss. Nu när yngsta sonen har flyttat hemifrån gjorde vi om. I min smak var det lite för mörkt därinne. Sen hade den tidigare ägaren golvklinker ovanför tvättstället!!. Nu är det vi som köpt det svarta porslinet, tvättställ och spegeln.....allt är utbytt före tapetseringen.

....känns som allt gjorde sig bättre nu när vi fått in en ljusare tapet och lite röda detaljer istället:-)) Ovanför tvättstället är det nu en plexiskiva som stänkskydd...syns inte på bilden.
Naturligtvis måste man ha en bukett med rosor på "toan" också. Det ska vara harmoni därinne för gästerna. Eller hur? :-))

Känns bra att detta är gjort också nu. Det är inte många saker som behövs göras om nu hos oss. Det känns riktigt skönt. Ibland behövs det så lite för att det ska bli så mycket bättre:-D

Ikväll ska jag o maken ta en lugn kväll med en god film. Vi ska se Elysium med min favorit...Matt Damon. Jodie Foster är också en riktigt bra skådespelerska. Hoppas bara att den är bra:-))
Trevlig helg på er

Kram// D


9 kommentarer:

  1. Snyggt blev det och det var väl ett underbart konstaterande, "Det är inte många saker som behövs göras om nu hos oss". Vi känner exakt samma sak, efter tre riktigt stora "Home make over" tre år i rad. Möjligtvis kakel & klinker till Birgitta i tvättstugan. För övrigt vet jag inte vad jag skulle kunna hitta på. Visst är det skönt att känna så. Njut nu av allt arbete. Kram

    SvaraRadera
  2. Så kul att ni också har tapetserat, det smittar av sig. Blev verkligen en mycket ljusare toalett, snyggt. Är det våtrums tapet ni satt upp? Den ser fin ut, vet inte riktigt vad vi ska ha på väggarna i vårat gamla badrum? Har funderingar åt våtrumstapet.
    Trevlig helg.
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Så fint det blev på toan!
    Trevlig helg!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Det blev riktigt fint och fräscht.
    Kul med nytt!
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Finns väl inga som gör om i dessa tider som svenskar........alla heminredningstidningar..........

    snyggt blev det och nöjd skall du vara...........

    Ha en go kväll!

    SvaraRadera
  6. Alltid kul att förnya hemmet lite,behövs ibland!!

    Ha en fin helg/Kram

    SvaraRadera
  7. Så fint det blev!! Kul att få förändringar. Elisabeth

    SvaraRadera
  8. Vi gjorde detsamma för så där 4 år sedan, oj vad tiden går. Vi satte vitt kakel eftersom det är dusch också, och som du har vi svart skåp för alla dusch-grejor. Vill man byta färg kan man göra det på handdukar och mattor. Din toa är helt i min smak.

    SvaraRadera
  9. Matts: Visst är det skönt när man ser ljuset i tunneln. Då är det bara att njuta:-) Kram

    Joy: När jag såg dina tapeter så kom jag på att vi faktiskt också hade gjort om i lilltoan nu:) Nej vi har inte satt någon våtrumstapet...vi har en större plexiskiva som stänkskydd istället. Det är bara en gästtoa som inte stänker så mycket:) Kram

    Lennart: Tack för det:) Kram

    Millan. Jo jag tycker också att det blev fräscht med en ljusare tapet:) Kram

    Widings: Jasså är det så? Jag tittar aldrig i heminredningstidningar:) Jag går runt o tittar vad som är dags att göras hemmavid:) Men nu är snart allt gjort:)) Kram

    Rolle o Carina: Visst är det så. Har man hus måste det underhållas. Kram

    Husbilen Ellen: Det är skönt att rensa bort dom gamla ägarna ur huset:))) Kram

    Maggan o Ingemar: Visst är det hemskt vad tiden går:)..Man måste göra mer ordentligt om det spolas mycket vatten och en dusch finns med i bilden. Jag blev också lite less på allt vitt porslin. Detta var sonens toa när han bodde hemma...så svart passade superbra. Visst är det bra att kunna byta matta och handdukar istället. Tack snälla Maggan för det. Då har vi samma smak:-) Kram


    SvaraRadera