onsdag 8 januari 2014

Inköp av Icebug skor:)), Jimmie till OS

I går var jag o Kjell in till stan och tittade på dessa halkfria skor "icebug". Vi lyckades hitta ett par i rätt storlek på vår friuluftsbutik, Hägglunds här i stan. Lyckliga mej:)) Dom var slut i alla butiker vi har varit in i..men till slut hittade vi ett par i min storlek:) Nu slipper jag halka och slå mig fördärvad...med min redan trasiga kropp. Kändes som att bröstkorgen pustade ut när vi tog oss en säker promenad i ner till mina föräldrar. Först var jag väl lite skärrad när vi gick hemifrån. Trodde väl inte riktigt på skorna..men jag fick verkligen se hur otroligt bra o säkra dom var. Promenaden ökade då i snabbare tempo:-D

Dessa små spikar är verkligen en bra livförsäkring just nu...när vi har så massor med is efter vägarna. Nu slipper jag titta efter vart jag går hela tiden. Nu har jag och kära maken var sitt par. Han gråa och jag dessa med rosa sula och rosa skosnören. Sen har vi var sitt par "overshoe"....som nedan på bilden.
(den här bilden är från nätet...vill bara visa hur "overshoe" såg ut) :)

Om vi går in i en butik eller nåt...så sätter vi på dessa över dubbarna, så vi inte förstör några golv.
Jag är supernöjd över mina nya skor. Mina broddar var helt slut och så trubbiga o livsfarliga att gå på. När vi kom hem så gick jag direkt ner till vårt Konsum...inte ville jag gå in inte. Ville bara fortsätta att gå med mina skor. En fin kvällspromenad på ca 2 timmar blev det igår:))

**********
Igår fick vi också nyheten om vilka som är uttagna till OS truppen. Våran Jimmie Eriksson från Skellefteå AIK var en av dom. Vi gratulerar honom varmt till detta. Det var han värd. Såå roligt:))
Vi säger...Lycka till Jimmie

Kram// D

10 kommentarer:

  1. Snygga skor, här hemma behövs inte några sådana! Inte än i alla fall.
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Bra!!

    Viktigt med sulor i vintervädret!

    Här nere handlar det mer om att se upp,(ned), för hundbajs!
    Men vi har ju viss vana hemifrån!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Mycket förståndig investering och snygga var de också. Kram

    SvaraRadera
  4. Så praktiskt, men jag är glad att inte behöva några i år! Ha dé gott! Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Supersmarta skor.
    Nu kan du dansa fram i halkan.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Joy: Japp!:) dom är både snygga oFörstår att ni inte behöver broddskor när man har gräsmattorna framme:) haha. Kram

    Lennart: Jag gick faktiskt och titta ner också..för att inte kliva i hundskit med brodd skorna. Det hade varit trist. Jasså det är lika där som här. Ingen som orkar böja sig ner o plocka upp efter hundarna...trist. Kram

    Matts: Jo det var verkligen en investering. Kram

    Husbilen Ellen: Inte behöver man brodd skor när man är där ni är just nu ialla fall. Kram

    Millan: Visst är dom supersmarta:) Kändes nästan som jag dansade mig fram idag när jag var ute o gick i halkan. Kram



    SvaraRadera
  7. Jag har köpt icebugs idag, fast i typ käng modell Kram Carina C

    SvaraRadera
  8. Carina:C. Grattis till dina nya Icebug. Visst är dom bra. Du kan också gå säkert nu och slippa halka o göra illa sig. Kanon! :) Kram

    SvaraRadera
  9. Helt nytt för mig...men jag behöver ju inga så länge vi befinner oss söder ut under vintern. Förr hade man lösa broddar att trä på men det här verkar ju mycket bättre. Gå tryckt!!

    SvaraRadera
  10. Härligt med riktiga doningar på fötterna! Har bara hört gott om icebugs!

    SvaraRadera