fredag 17 januari 2014

Lite foton från snöstjärnor

Jag tog kameran o gick o ut fotade busken utanför...och vårt broräck:) Tänk ändå vad fint det kan bli av tunn tunn snö. Om man tittar noga så kan man se stjärnmönstret på snöflingorna. Nu fick jag inte riktigt till det bildmässigt ...i busken. Men snön ligger så lätt på alla grenar o blommor.


 Jag vet att inte alla gillar snö. Men vilken tur att jag som bor här uppe i norr gillar den, och kan se tjusningen och det vackra i den:-))
 Kolla in snöstjärnorna i snön...Ville bara prova och test fota snön när den låg där och nästan ropade på mej, här på broräcket:) Fotat med ett 50 mm 1: 2,8 DG macro.

Trevlig helg



8 kommentarer:

  1. Fina bilder!

    Jag kan tycka om vinter men då ska de vara långt norrut!
    Det skall vara riktig vinter som vi hade i Östergötland när jag var barn!

    I Stockholm blir det bara smuts och uselt plogat!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fina bilder. Trevlig helg
    Carina C

    SvaraRadera
  3. Fina kort i snön,eldar och är inne o myser nu !!

    Trevlig helg/Kram

    SvaraRadera
  4. Även en skåning som jag kan gilla snö, om den bara får ligga kvar vilket den nästan aldrig får här tyvärr. Det är fullt ös ner och sedan så vips så smälter det igen och bara slaskar....
    Dessutom har jag fått för mig att min kyla här nere är annorlunda än din. -3 här är inte samma råa kyla hos dig?? ÄR jag helt fel ute tro??
    kramar

    SvaraRadera
  5. Visst kan snö vara underbart vacker, om den inte blåser omkring eller är tung av vatten. Jag kollar nog till, nästan varje dag, hur du har det. Varför har jag inte lagt märke till, din fina presentation av familjen? Vad trevligt! Jag tycker du verkar vara en riktigt glad prick. Behöver jag skriva, att jag älskar alla, som är glada och lättsamma. Du har ju också samma Canon som jag. Hoppas vi träffas under året.
    Kram från husbilen i Jönköping

    SvaraRadera
  6. Snökristaller är fantastiska. Vilka formationer!
    Ha en fin helg.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Lennart: Jo man ska va här uppe i norr. Här är det fint på vintern ...o det är verkligen vinter med kyla o knarr under skorna när man är ute på promenad:) Kram

    Carina: Tack för det. Trevlig helg på er oxå. Kram

    Rolle o Carina: Visst är det en mysig tid att mysa på nu. Önskade vi hade en öppen spis vi kunde elda i oxå. Det är härligt. Kram

    Agnetha: Det är lite olika snö hos er och hos oss. Ni har högre luftfuktighet och snön blir mycket tyngre när den öser ner. Det är nog bättre att ha -10 hos oss än hos er eftersom vi har torrare vintrar. Kram:)

    Matts: Jo visst. Det är verkligen så. Ni har nog tyngre o blötare snö än det vi har. Jag har nyss hittat hur man kunde lägga ut bilderna och lägga till en gadget:) Då kom bilderna fram. Har inte riktigt vågat prova...men nu är min kära familj där. Håller med dej...jag gillar också dom som verkar glada o skriver glada saker och inte bara klagar. Därför heter min blogg åter igen---"vardagsglitter" ha ha. Små saker i vardagen som glittrar:)) Kul att vi har samma kamera. Vi hoppas på turen att vi kanske ses i år. Vem vet. Kram

    Kors o tvärs: Jag tyckte också dom var fina:-)) Trevlig helg på dej med. Kram

    SvaraRadera
  8. Jag gillar inte snö men det är onekligen vackert!
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera