torsdag 30 maj 2013

Det var till oss paketet kom:)

 Ni som läser Yvonne´s blogg...joytillsammans. ..kanske såg att hon hade gjort ett så fint paket som hon/dom skickat till någon som hade det varmt:)) Vem kunde ana att det var till oss paketet var på väg:) Nog stämmer det att vi har väldigt varmt och skönt nu. Dom beskrev att vi har värmen som i Hawaii i morse på tv. Vem behöver åka bort när vi har det så bra hemma:).....
......Men nu tillbaka till vår leverans idag..
 Det var ett meddelande till mej o Kjell på paketet. Vi skulle få varsin sak:). Där stod vi båda andäktiga och hjälptes åt att öppna det hela. Och i paketet låg ett ark som jag så gärna har velat ha...ett ark med husbilar och husvagnar...ja allt som har med vårt stora intresse att göra...att vara på "rull" med Pärlan:))
 Yvonne har för ett bra tag sedan gjort ett kakfat till husbilen"Annexet" med alla dessa motiv på. Jag blev så förtjust i detta kakfat...och där jag bor finns det inte mycket till hobbyaffär. Jag vet att Yvonne har sökt detta ark till mej varje gång hon har varit in i en hobby affär. Och jag är så evigt tacksam för det. Det lustiga var...att jag precis tänkte ....hoppas Yvonne hittar ett sådant ark till mig snart. Jag skulle så gärna vilja ha det...och så dimper det ner ett i brevlådan idag !!!. Inte konstigt att jag fick gåshud över hela armarna. Telepatin gick fram kan jag säga...ha ha. Tankeöverföringen lyckades och jag får nu äntligen göra MITT husbils kakfat färdigt, ett liknande som Joy hade gjort.... Äntligen. Tusen tusen tack kära vänner. Ni är så snälla.

 Kjell fick en squash planta att plantera hos oss. Det ser ut som ett litet fågelbo. Jag har grävt ner den och lagt gräsklipp runt för att skydda den. Hoppas hoppas att vi lyckas att få den att överleva.
Det ska bli nåt i den här stilen. Har aldrig provat att sätta Squash..men nu ni...:)))
Tänk att just vi har fått så fina vänner...som dock bor alldeles för långt bort fr oss. Tänk att en blogg kan sammanföra människor som aldrig känt och träffats förut. Detta har hänt oss. Och kanske fler:))

Annars är här helt ljuvligt. Önskar ni alla kunde komma hos oss. Nog för att dom hotat med lite regnstänk på lördag. Men jag hoppas att det är övergående. Det är väl så...att mycket vill ha mera...värme alltså:)) Men jag delar mer än gärna med mig på värmen:) Här klipps det gräs och jag sitter med min mac på altanen och bloggar.:) Jätteskönt.

Ha det gott alla kära. Och tack för dom kommentarer jag får. Jag blir så glad varje gång.:)

Kram// D



5 kommentarer:

  1. Åh Grattis !
    Vilket häftigt ark. Är det en tavla el...Skull jag oxå vilja ha =)
    kakfatet låter ju oxå så fint.
    Visst är det härligt i blogg värden. jag har träffat många vänner genom den och vissa har jag nära konktakt med. Det känns som man har kännt varandra i evighter när man ses.
    Ha nu en härlig helg. Jag hoppas oxå på sol för här blir det trädgårds arbete i helgen.
    Ha det gött.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Pernilla. Nej det är ingen tavla. Utan ett hårdare ark. Visst är det läckert?:))håller med om att det är roligt m bloggvänner. När man träffas så känns det som man alltid känt varandra...det är sant. Tänk att man kan få vänner på detta sätt:)) hoppas du får en fin dag i trädgården din. Kram

      Radera
  2. Vem kunde ana att paketet var till er::))!
    Grattis också till sommarvärmen!

    Trevlig sommarhelg o

    Kram

    SvaraRadera
  3. Nya projekt på gång, att göra kakfat. Det var ju ett härligt mönster. Limmar du pappret på fatet och sedan klarlackar? Blir säkert bra. Med hus är det alltid en massa jobb, oavsett årstid. Tar tyvärr bara lite för mycket tid från husbilslivet. Men vi var hemma och tvättade och bytte lite grejor i husbilen och är i Ronneby och tillbringar tid med barnbarnen sedan i onsdags. Fixar och dolar med mat också när barnens mamma och pappa flyttar. Då är det bra med husbilen också. Kan göra utflykter och ha mysigt. Ha det fortsatt skönt i sommarvärmen. Här är också fint, mentometer en skur eller flera igår, men varmt och skönt. Kram 3 M

    SvaraRadera
  4. Men det kom en skur eller flera skulle det stå. Felrättat av paddan! Kram 3 M

    SvaraRadera