onsdag 15 maj 2013

Fräsning i landet och tassel/tofs i husbilen

Ett år sedan sist:)
Snart är potatislandet klart. Kjell fixade till landet med en jordfräs som han fick låna av en snäll arbetskamrat. Peter var så snäll som lånaden ut denna fantastiska hjälpreda till oss. Tala om att man skonar en massa ryggar med denna fräs. Få se när potatisen åker ner i landet. Jag tittade till mina små frön som jag planerat under sådukarna i pallkragarna. Där växte det för fullt. Nu hoppas jag på lite värme så dom stackarna inte fryser bort:)) Medan Kjell fräste i landet. Höll jag till i husbilen.

Jag hade beställt en tassel/tofs, som jag redan då bestämt att den skulle hänga i husbilen. Och det gör den nu:) Ville ha en vid draperiet vid min säng...precis vid duschen:) Där blev den perfekt.
Åhh. jag gillar verkligen tofsar. Denna är limegrön...som ni ser. Och ni som känner mig vid detta laget vet att jag gärna vill ha lite lime i mitt"vardagsglitter" :)) Sen är den stor och vansinnigt läcker:) När vi var klar med allt fix ute, hann vi bara innanför dörrarna så formligen öste regnet ner...och inte bara det...det haglade massor dessutom. Efter det brakade det och small också riktigt hårt, av åska!!! Idag skiner solen och det blåser lite. Men solen är framme...det är det bästa. I skrivandes stund har vi 15 grader i skuggan. Inte illa. Ha en fin dag.

Kram// D

6 kommentarer:

  1. Jordfräs ar en kanonbra maskin,vi har en och som du skrev, den spar på ryggen. Vi har inte planterat ut några fröer, tycker det ff är kallt och inte har vi fräst landet!
    Tofsen är super läcker!
    Kramizar

    SvaraRadera
  2. Maskiner ska de va om man ska göra något!
    Då slipper man trasiga ryggar och blåsor i händerna bl.a.
    Jo visst var det rätta färgen!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Skönt att slippa gräva! Du är som en härlig, limegrön Maria Montazami ;) Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Dessan! Vad ni har jobbat....eller din gubbe:) Ja ja, pyssla o fixa är jobb också:) Vilken fin tofs, passar bra där! Va, hagel! Usch!
    Har en trevlig torsdag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  5. Det äralltid bra att ta till de hjälpmedel som finns till buds. Så det ska sättas potatis också. Det är till att vara pysslig värre. Skämt åsido, vi brukade sätta potatis i baljor tidigare, men nu kan vi inte det. De ska ha så mycket vatten och vi kommer knappt att vara hemma för att vattna. Har du smittats av den blonda Hollywoodfrun om tofsar? Rätt färg förstår vi ändå. Kram 3 M

    SvaraRadera
  6. perfekt med lite extra hjälp av maskiner ibland, för att skona kropparna om inte annat.
    och tofs, ja just sådana stora är jag ute efter till vårt vardagsrum. har dock inte börjat leta aktivt ännu men vi har pratat om den härhemma. finns de ute i affärer eller beställs på nätet?

    SvaraRadera