fredag 3 maj 2013

Häng gunga// Porch swing

Hur svårt kan det vara!! Jag/vi vill ha en sån här hänggunga på vår bro. Men Kjell hittar ingen ritning, eller bruksanvisning...vad det nu heter på snickarspråk:-)) Varför finns inte det. När man vill göra en själv. Vet ni vart det finns? eller har ni själva gjort en. Kanske ni vet vart man kan hitta en ritning :)
Hör av er om ni vet vart? eller hur man gör för att kunna få tag på en ritning till en hänggunga. Spelar ingen roll hur den ser ut. Bara man får måtten på den. Vi har även letat en trägunga för att kapa benen på och hänga uppden i kedjor...men ingen vinst ännu:)) Vi söker vidare. Hör gärna av dej om du ligger med en ritning eller vart vi kan hitta en:) Trevlig helg kära ni.

Kram// D

12 kommentarer:

  1. Vi har en " Groggsoffa " i trä som vi haft i 35-40 år!
    Tvåsitsig med ett litet bord mellan, vit!
    Du kan få köpa den för 50 kr. och jag berättar hur ni hänger upp den!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Lennart: tack snälla:) Kram

    SvaraRadera
  3. sickensnabb o smidig lösning på saken det blev med Lennarts hjälp! Härligt!

    SvaraRadera
  4. Hej Dessan! Jag är ju så tokig att jag skulle bara bygga att titta på bilden jag använder aldrig nån ritning eller vad det nu heter:) Men jag hoppas att ni hittar det ni letar och att ni kan bygga en fin gunga!
    Önskar dig en skön lördag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  5. Sirpa: Det blir nog så till slut, att Kjell snickrat en egen. :)

    SvaraRadera
  6. ja de är sååå fina! Goggla på drömhem och trädgård, tidningen... jag tror där har varit för inte så värst längesedan. Även i villa tidningen tror jag där var... Lycka till!

    SvaraRadera
  7. Elin: tusen tack för tipset. Det ska jag göra. Kram

    SvaraRadera
  8. Tror också att ni kan knycka en idé ur någon av dessa tidningar om det finns en uppsjö av. De brukar ofta ha sådana reportage om den typiskt sydstilen i USA, där det är väldigt vanligt att h en sådan gunga på verandan. Ni hittar säkert en bra idé, lycka till! Kram 3 M

    SvaraRadera
  9. 3m: vi får väl se om vi hittar någon på det sättet:) Kram

    SvaraRadera
  10. Jag skulle köpa en trädgårds-soffa, såga av benen och hänga på kedjor. Och vips.... !! Kram

    SvaraRadera
  11. En sådan gunga är såå fint. Hoppas du hittar något sätt att få ihop en, med alla tips ni fått, så grejar ni det.
    Kramiz

    SvaraRadera
  12. Hej tjejen! Önskar dig en skön söndag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera