onsdag 29 maj 2013

Kjolskyddet till cykeln är klart:))

Godmorgon alla fina, i detta vackra o soliga väder som vi har hos oss idag:)

Hittade en virkbeskrivning på ett kjolskydd, till min cykel...som jag berättat om för ett tag sedan. Men tyvärr bara på holländska. Men sedan fick jag en beskrivning som var översatt till engelska istället. Nog har jag virkat i mina dagar. Men en översatt engelsk...det var inte min grej. Så till slut efter googlande och översättande av mej själv också...så började jag virka efter bilden som jag hade. 
Man börjar med blommorna i beskrivningen....sedan gjorde jag rad för rad...och båda kjolskydden samtidigt. Tur var nog det. Jag hade nog tappat motivationen annars. Nog för att jag la undan allt i ett tag. Jag var tvungen att samla mig för att orka fortsätta,:)eftersom det inte var det lättaste att förstå vad dom menade i virkbeskrivningen. Men jag tog mej i kragen o fortsatte...o nu när det klart:)
Lite "meck" var det att sätta allt på plats på cykeln. Men det var roligt att äntligen vara klar:)
Det var ett antal trådfästningar med detta. Men om man gör det eftersom och inte väntar till allt är klart, så går det som en dans. Jag höll till på altanen under parasollet i solskenet, fäste och knytte.:)
KLART !! :))

Igår kväll var vi ute o cyklade en lång lång cykeltur. I denna härliga  sommarvärme, som det var . Så var det skönt att bara få glida fram i den ljumma kvällsvärmen på cykel...med nytt kjolskydd..hahaha.:))

Ha det så gott  där ni är

Kram// D

7 kommentarer:

  1. Såå fin cykeln blev!

    Den får du va rädd om och vårda!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Dessan! Vad fin den blev! Sommarfin cykel:)
    Här har det hänt saker ser jag och ni har haft det bra ser jag!
    Just, ni har solen nu och vi har den där landets ända regn område över oss:/
    Önskar dig en fin onsdag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  3. Sicket fint skydd!!! Vill ha ett likadant, säger jag! Men jag kan inte virka, det är vad jag tror i alla fall eller så är det tålamodet som tryter hihihi Hur som helst det är jätteläckert.
    Kramiz från oss i regnet

    SvaraRadera
  4. Det blev ju riktigt fint! Kan inte heller virka, mina fingrar klarar inte av sådant. Men det är så sällan man har kjol när man cyklar numera så det får gå bra utan. Men du är riktigt händig. Men borde det inte ha varit limefärgat? Kram 3 M

    SvaraRadera
  5. wow vilkn grej!!! Färggrannt och fint.
    Passar till vår sommar, eller hur?
    kram/ Ken

    SvaraRadera
  6. Rose-Marie i Rosvik1 juni 2013 kl. 11:58

    Verkligen jättesnyggt, vilken kul ide!!!

    SvaraRadera
  7. men åhh, sötaste skyddet jag nånsin sett!! Jättefint, och ja, vad säger man...jättefint en gång till :)
    kramar

    SvaraRadera