tisdag 7 maj 2013

Lite pyssel ute bl.a

Oj vad jag har dålig motivation för bloggandet just nu. Är mest ute, och på gården. Vi pysslar och plockar fram mer o mer saker som ska ut från förrådet...till gården och altanen. Kjell han räfsar:)
 För några dagar sedan fick jag hem några pallkragar. Jag planterade lite rädisor, gräslök, ärtskidor och lite blommor...för att det ska blomma lite. Sedan på med duken...få se om det blir nåt resultat:) Det blir så fint när Kjell har räfsat och det blir rent o fint. Mina favoriter...rabarberna,  har också börjat röra på sig:) Snart kan man börja plocka in och göra: kräm, saft och pajer. Mumma vad gott:)

I morse cyklade jag till min fina väninna. Hon ville att jag skulle komma med en del av mina smycken.
 Hon hade köpare på sitt jobb. Hon är så söt som tänker på mej:)) och vill hjälpa mej. Tack snälla.

Lite smycken till vardags och fest. Ett litet smakprov:))

Här var det soligt och varmt i går. Jag njöt av värmen hela dagen:) Men nu ser det ut som det blir skitväder på gång. Varför lovar dom alltid skitväder lagom till helgerna när dom som är lediga vill ha fint väder. Måste nog ha ett snack med han som sköter om väderleken där uppe:)))

Ha det gott.

Kram// D


10 kommentarer:

  1. Vi håller också på ute, måste hinna lite innan jobbet kallar, om några timmar!!!
    Fint blir det med pallkragarna, det har vi aldrig prövat. Tänk om det vore botemedlet för mördarsniglarna??
    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joy: kanske det vore nåt att testa. Kjell var så snäll att han målade dom röda oxå, som ladan :) Hoppas det inte var för tungt på jobbet. Kram

      Radera
  2. Fina smycken // Carina C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carina:) kul att se dig igen. Visst är dom snygga, speciellt bal / bröllops smyckena:) Kram

      Radera
  3. Nu är det pysseltid i trädgården. Vi som inte har någon, fortsätter njuta av olika miljöer som "spricker ut" nu. Ha dé!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elisabeth: jo, trädgårdar tar mycket tid just nu. Men det är roligt:)) det har börjat små spricka hos oss oxå nu. Kram till dej

      Radera
  4. Nu har vi haft ett par riktiga sommardagar!
    Naturen exploderar!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Lennart: Det har varit några varma dagar. Jag ser att det spricker mer o mer ute. Vore bra om det grönskade fort. Kram

    SvaraRadera
  6. Allting går väl i vågor emellanåt, vila bara i det och känn ingen prestationsångest att du "måste" Gör bara det som är kul och strunta i resten ;) Kram

    SvaraRadera
  7. Vi har också hållit på och grejat till det i trädgården sedan vi kom hem från vår härliga femveckorstur. Det är alltid en del att fixa med på våren. Men här blev det knappt någon vår alls, björkar, blommor och buskar slog ut inom loppet av 2 dagar så det gick fort. Men det är härligt även om näsan rinner hela tiden, men det är det värt. Får knapra några extra antihistamintabletter. Vi har knappt hunnit vara inne hos några bloggar, tyvärr, men nu skall vi försöka att läsa ikapp. Hoppas du inte får för mycket pollenproblem för det är så fint när det blir grönt. Kram 3 M

    SvaraRadera